77

Улыбайтесь,пусть начальство ослепнет!

Заповнення та подання форми № 1ДФ

Підпунктом "б" пункту 176.2 статті 176 Податкового кодексу України  (надалі - Кодекс) встановлено, що особи, які відповідно до Кодексу мають статус податкових агентів, зобов'язані подавати у строки, встановлені Кодексом для податкового кварталу, податковий розрахунок суми доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, а також суми утриманого з них податку до контролюючого органу за місцем свого розташування. Такий розрахунок подається лише у разі нарахування сум зазначених доходів платнику податку податковим агентом протягом звітного періоду.
Порядок заповнення та подання податковими агентами Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, і сум утриманого з них податку затверджено наказом Міністерства фінансів України від 13.01.15 № 4, зареєстровано в Міністерстві юстиції України 30 січня 2015 року за № 111/26556(надалі - Порядок). Дія цього прядку поширюється на податкових агентів, зокрема, юридичних осіб, які нараховують (виплачують, надають) доходи фізичній особі та/або зобов'язані нараховувати, утримувати та сплачувати податок, передбачений розділом IV Кодексу, до бюджету від імені та за рахунок фізичної особи з доходів, що виплачуються такій особі, а також військовий збір, передбачений пунктом 161 підрозділу 10 розділу XX Перехідних положень Кодексу (пункт 1.3 Порядку). 
Водночас Порядком не передбачено відображення інформації щодо нарахованих (виплачених) доходів на користь суб'єктів господарювання - юридичних осіб.
Пунктом 3.6 Порядку встановлено, що у графі 5 "Ознака доходу" зазначається ознака доходу згідно з довідником ознак доходів, наведеним у додатку до цього порядку. Ознака доходу визначається до нарахованого доходу.
Згідно з довідником ознак доходів під ознакою доходу "118" відображаються суми надміру витрачених коштів, отриманих платником податку на відрядження або під звіт та не повернутих у встановлені законодавством строки, розмір якої обчислюється відповідно до пункту 170.9 статті 170 Кодексу.
Таким чином, під "118" ознакою доходу відображаються виключно суми коштів, які згідно з підпунктом 170.9.1 пункту 170.9 статті 170 Кодексу підлягають оподаткуванню.
Суми коштів, які стягуються за рішенням суду на рахунки органів виконавчої служби відображаються суб'єктом господарювання, який здійснює таке нарахування (виплату), в податковому розрахунку за формою № 1ДФ за відповідною ознакою доходу в залежності від виду нарахованого (виплаченого) доходу.

Камеральна перевірка
Порядок проведення камеральної перевірки визначено статтею 76 Кодексу.
Згідно з пунктом 76.2 статті 76 Кодексу порядок оформлення результатів камеральної перевірки здійснюється відповідно до вимог статті 86 цього кодексу.
Водночас, камеральна перевірка податкової декларації або уточнюючого розрахунку може бути проведена лише протягом 30 календарних днів, що настають за останнім днем граничного строку їх подання, а якщо такі документи були надані пізніше, - за днем їх фактичного подання (пункт 76.3 статті 76 Кодексу).
Методичні рекомендації щодо організації та проведення камеральних перевірок податкової звітності платників податків, крім перевірок податкової декларації про майновий стан і доходи та податкової декларації платника єдиного податку - фізичної особи - підприємця затверджені наказом Міністерство доходів і зборів України від 14.06.13 № 165 (надалі - Наказ).
До відома. Методичні рекомендації за своєю правовою природою не є нормативно-правовими актами, носять лише рекомендаційний, роз'яснювальний та інформаційний характер і відповідно до підпункту "е" пункту 5 Положення про державну реєстрацію нормативно-правових актів міністерств, інших органів виконавчої влади, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28.12.92 № 731, державній реєстрації в Міністерстві юстиції не підлягають (лист від 10.09.13 № 881-0-3-13/10.1).
Особливості проведення камеральних перевірок Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, і сум утриманого з них податку (форма № 1ДФ) передбачені пунктом 3.4 Наказу.
Згідно з пунктом 3.4 Наказу обов'язковій перевірці підлягають реквізити передбачені підпунктами 3.1.1 - 3.1.13 пункту 3.1 Порядку та графи 2 "Податковий номер або серія та номер паспорта*", 5, "Ознака доходу", 6, "Дата прийняття на роботу", 7, "Дата звільнення з роботи" та 8 "Ознака податкової соціальної пільги".
Також перевірці підлягають зазначені в останньому рядку Розділу І "Суми доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і суми утриманого з них податку" податкового розрахунку за формою № 1ДФ загальні суми нарахованого доходу (графа 3а), виплаченого доходу (графа. 3), нарахованого податку (графа 4а), перерахованого податку (графа 4) та суми, що зазначені в Розділі ІІ "Оподаткування процентів, виграшів (призів) у лотерею та військовий збір" податкового розрахунку за формою № 1ДФ, зокрема в рядку, "Військовий збір".

Відповідальність
Якщо дані, зокрема, камеральної перевірки свідчать про подання податкового розрахунку форми № 1ДФ з недостовірними відомостями або з помилками, до податкового агента застосовуються наступні штрафні (фінансові) санкції.
Згідно з пунктом 119.2 статті 119 Кодексу неподання, подання з порушенням встановлених строків, подання не у повному обсязі, з недостовірними відомостями або з помилками податкової звітності про суми доходів, нарахованих (сплачених) на користь платника податків, суми утриманого з них податку, а також суми отриманої оплати від фізичних осіб за товари (роботи, послуги), якщо такі недостовірні відомості або помилки призвели до зменшення та/або збільшення податкових зобов'язань платника податку та/або до зміни платника податку тягнуть за собою накладення штрафу у розмірі 510 гривен.
Ті самі дії, вчинені платником податків, до якого протягом року було застосовано штраф за таке саме порушення, тягнуть за собою накладення штрафу у розмірі 1020 гривен.
Передбачені цим пунктом штрафи не застосовуються у випадках, коли недостовірні відомості або помилки у податковій звітності про суми доходів, нарахованих (сплачених) на користь платника податків, суми утриманого з них податку, а також суми отриманої оплати від фізичних осіб за товари (роботи, послуги), виникли у зв'язку з виконанням податковим агентом вимог пункту 169.4 статті 169 Кодексу та були виправлені відповідно до вимог статті 50 цього кодексу.
Крім того статтею 163-4 Кодексу України про адміністративні правопорушення встановлено, що неповідомлення або несвоєчасне повідомлення державним податковим інспекціям за встановленою формою відомостей про доходи громадян, тягне за собою попередження або накладення штрафу на посадових осіб підприємств, установ і організацій, а також на громадян - суб'єктів підприємницької діяльності у розмірі від двох до трьох неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Дії, передбачені частиною першою цієї статті, вчинені особою, яку протягом року було піддано адміністративному стягненню за те ж порушення, тягнуть за собою накладення штрафу на посадових осіб підприємств, установ і організацій, а також на громадян-суб'єктів підприємницької діяльності у розмірі від трьох до п'яти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Лист Державної фіскальної служби України від 16.02.17 № 3874/7/99-99-13-01-01-17