77

Улыбайтесь,пусть начальство ослепнет!

Про облік, зберігання, використання печаток і штампів (зразок наказу з додатками)


Н А К А З
м.Київ
31.05.2016 р.                                                                                                                                                                                                          № 62                                  
Про облік, зберігання, використання та знищення
печаток і штампів у апараті Державного органу
З метою забезпечення належного обліку, зберігання та виключення безконтрольного використання печаток і штампів з повним найменуванням Державного органу (надалі – Держорган), відповідно до Інструкції про порядок обліку, зберігання і використання документів, справ, видань та інших матеріальних носіїв інформації, які містять службову інформацію, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 27.11.98 N 1893, пункту 75 Типової інструкції з діловодства у центральних органах виконавчої влади, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, місцевих органах виконавчої влади, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 30.11.11N 1242,
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити:
1.1.Порядок виготовлення, обліку, зберігання, використання та знищення печаток і штампів у апараті Державного органу, що додається.
1.2. Переліки документів, на які ставиться печатка із зображенням Державного Герба України і найменуванням Держоргану (надалі - гербова печатка), а саме:
- перелік документів, які підписує або затверджує Керівник Державного органу і  завіряються гербовою печаткою Держоргану (додаток 1);
- перелік документів, які підписує або затверджує перший заступник Керівника Державного органу  і завіряються гербовою печаткою Держоргану (додаток 2);
- перелік документів, які підписує або затверджує перший заступник Керівника Державного органу і завіряються гербовою печаткою Держоргану (додаток 3);
- перелік документів, які підписують заступники Керівника Державного органу (відповідно до розподілу функціональних повноважень) і завіряються гербовою печаткою Держоргану (додаток 4);
- перелік документів, які підписує керівник Служби фінансів Державного органу і завіряються гербовою печаткою Держоргану (додаток 5);
- перелік документів, які підписує керівник Служби бухгалтерського обліку та звітності Державного органу і завіряються гербовою печаткою Держоргану (додаток 6).
2. Покласти персональну відповідальність за зберігання та використання печаток і штампів на посадових осіб апарату Держоргану, які використовують їх у своїй роботі, а саме:
2.1. Керівника Служби взаємодії із засобами масової інформації та зв'язків з громадськістю ПіБ – печатки із зображенням Державного Герба України і найменуванням Держоргану.
Місце зберігання – кабінет керівника служби.
2.2. Керівника Служби управління справами та контролю ПіБ  - печатки із зображенням Державного Герба України і найменуванням Держоргану ("1"); печатки із найменуванням Служби (без зображення герба); печатки із найменуванням архівного підрозділу (без зображення герба); печатки "Для довідок і документів", "Для пакетів" із найменуванням Держоргану; кутового та інших штампів Держоргану.
Місце зберігання – кабінет керівника служби та приміщення архівного підрозділу.
2.3. Керівника Служби бухгалтерського обліку та звітності ПіБ  - печатки із зображенням Державного Герба України і найменуванням  Держоргану ("2"); печатки із найменуванням Служби (без зображення герба); штампів.
Місце зберігання – кабінет керівника служби.
2.4.Керівника Служби з управління персоналом - печатки із найменуванням Служби (без зображення герба); печатки із найменуванням кадрового підрозділу (без зображення герба); штампів.
Місце зберігання – кабінет керівника служби та приміщення кадрового підрозділу;
2.5. Керівника Юридичної служби - печатки із найменуванням Служби (без зображення герба).
Місце зберігання – кабінет керівника служби;
2.6.Керівника Служби з питань надзвичайних ситуацій та мобілізаційної роботи - печатки із найменуванням Служби (без зображення герба), штампів.
Місце зберігання – загальне приміщення служби.
2.7. Керівника режимно-таємного підрозділу – наявні печатки, які необхідні для виконання  повноважень Держоргану.
Місце зберігання – кабінет керівника підрозділу.
3. Керівникам структурних підрозділів, зазначених у пункті 2 цього наказу, обов’язково  встановити порядок, при якому печатки і штампи зберігаються у сейфах або металевих шафах, що надійно замикаються та опечатуються.
4. У разі втрати печаток та/або штампів – посадова особа, відповідальна за їхнє зберігання та використання, зобов'язана негайно поінформувати про це заступника Керівника Держоргану ПіБ (відповідно до розподілу функціональних повноважень) та Службу управління справами та контролю.
5. На час відсутності керівника Служби, зазначеного у пункті 2 цього наказу, чи неможливості здійснення ним своїх повноважень з інших причин, його обов'язки щодо зберігання та використання печаток і штампів виконує один із працівників відповідного структурного підрозділу на підставі окремого наказу Керівника Держоргану.
6. Звернути увагу посадових осіб апарату Держоргану, що факсимільне відтворення підпису на організаційно-розпорядчих, фінансових, банківських, бухгалтерських документах за допомогою механічного або іншого копіювання не допускається.
7. Заступнику Керівника Держоргану ПіБ (відповідно до розподілу функціональних повноважень), керівнику Служби управління справами та контролю ПіБ:
- забезпечити неухильне дотримання вимог нормативно-правових актів щодо контролю за виготовленням та обліком видачі печаток і штампів, що використовуються в роботі посадовими особами Держоргану;
- щорічно до 15 січня в установленому порядку здійснювати перевірку структурних підрозділів, зазначених у пункті 2 цього наказу, щодо наявності та порядку зберігання печаток і штампів. У триденний строк після її закінчення, надавати висновки за результатами перевірки для розгляду і прийняття відповідних рішень.
8. Керівникам організацій, установ, підприємств, що належать до сфери управління Держоргану:
- забезпечити неухильне виконання процедури обліку, використання та зберігання печаток і штампів;
- привести внутрішні документи відповідно до вимог Порядку, затвердженого цим наказом і до 15 червня 2016 року в установленому порядку подати до Служби управління справами та контролю інформацію про стан виконання.
9. Керівнику Служби управління справами та контролю ПіБ до 17 червня 2016 року поінформувати в установленому порядку про виконання пункту 8 цього наказу організаціями, установами, підприємствами, що належать до сфери управління Держоргану.
10. Ознайомити з цим наказом усіх працівників структурних підрозділів апарату Держоргану під підпис.
11. Контроль за виконанням наказу залишаю за собою.
Керівник Держоргану       ___________  ПіБ

ЗАТВЕРДЖЕНО
наказ Державного органу
31.05.2016 р. № 62
ПОРЯДОК
виготовлення, обліку, зберігання, використання та знищення печаток
і штампів у апараті Державного органу
1. Загальні положення
1.1. Цей Порядок визначає процедуру виготовлення, обліку, зберігання, використання та знищення печаток і штампів у системі Державного органу, а саме: в апараті Державного органу (надалі – Держорган) та/або на підприємствах, в установах, організаціях, що належать до сфери управління держоргану (надалі – установа держоргану).
1.2. Порядок розроблений відповідно до постанов Кабінету Міністрів України від 27.11.98 N 1893 "Про затвердження Інструкції про порядок обліку, зберігання і використання документів, справ, видань та інших матеріальних носіїв інформації, які містять службову інформацію" (надалі – Інструкція № 1893), від 30.11.11 N 1242 "Про затвердження Типової інструкції з діловодства у центральних органах виконавчої влади, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, місцевих органах виконавчої влади" (надалі – Типова інструкція) та містить описи печаток, які відповідають вимогам Постанови Верховної Ради України від 19.02.92 № 2137 "Про Державний Герб України" і постанови Кабінету Міністрів України від 03.08.11 № 857 "Про затвердження зразків та описів печатки і таблички (вивіски) міністерства, іншого центрального органу виконавчої влади".

2. Визначення поняття печаток і штампів, їх призначення
2.1. Печатки - це спеціальні форми-кліше у формі кола із опуклим або заглибленим дзеркальним відображенням текстів, малюнків, інших позначок, які призначені для отримання відбитків на папері.
2.2. Штампи - це вид печатки прямокутної форми із опуклим або заглибленим дзеркальним відображенням текстів, малюнків, інших позначок, які призначені для отримання відбитків на папері.
2.3. Печатки призначені для підтвердження достовірності документа або підпису посадової особи.
2.4. Штампи призначені для нанесення на документах реквізитів Держоргану та/або установи держоргану, певних написів або підтвердження окремих дій.

3. Опис печаток і штампів
3.1. У системі Державного органу печатки виготовляються у формі кола  діаметром 45 мм. На печатках проставляється цифри 1, 2 або інша цифра, залежно від кількості примірників виготовлених печаток, яка, у свою чергу, залежить від кількості працівників, які будуть працювати з ними.
3.2. Штампи у системі Державного органу виготовляються прямокутної форми розмірами не більше ніж 45 х 105 мм. На штампах у правому верхньому куті проставляється цифра 1 або інша цифра, залежно від кількості примірників виготовлених штампів, яка, у свою чергу, залежить від кількості працівників, які будуть працювати з ними.
3.3. Напис на печатках і штампах повинна відповідати найменуванню Держоргану та/або установи держоргану, яке зазначено в свідоцтві про державну реєстрацію та Положенні (Статуті) про нього.
3.4. На печатках та штампах кожен реквізит зазначається українською мовою.
3.5. Державний Герб України зображується на печатках, які призначаються для затвердження або завірення документів, підписів у випадках, визначених законами України або нормативно-правовими актами Кабінету Міністрів України.
3.6. Печатки із зображенням  Державного  Герба  України  мають  форму  кола діаметром   45  міліметрів,  край  печатки  обрамований  подвійним бортиком.  У центрі - зображення малого Державного  Герба  України (тризуба)   завширшки   11  міліметрів,  заввишки  15  міліметрів, обрамоване колом діаметром 24 міліметри.
На полі  між  зовнішнім  обрамленням  і  обрамленням   малого Державного Герба України (тризуба) зліва направо по колу одним або двома  рядками  центровим   способом розміщується найменування Держоргану та/або установи держоргану й його ідентифікаційний код згідно з ЄДРПОУ.
 Напис найменування Держоргану та/або установи держоргану виконується шрифтом рубленої гарнітури.
3.7. Печатка без зображення Державного Герба України має форму кола діаметром 45 мм, край печатки обрамований подвійним бортиком. У центрі печатки розміщуються горизонтальними рядками написи "Для довідок і документів", "Для пакетів" тощо. Написи у центрі печатки обрамовуються колом діаметром 24 мм та виконуються шрифтом рубленої гарнітури.
3.8. Печатки та штампи проставляються на документах з використанням чорнила синього кольору, крім штампів, у яких зазначено реквізит "Контроль" або "Повторно". Такі штампи проставляються з використанням чорнила червоного кольору. У штампах для реєстрації вхідних документів також можуть використовуватися чорнила червоного кольору.

4. Виготовлення та облік печаток і штампів
4.1. Печатки із зображенням Державного Герба України використовуються в Держоргані та/або установах держоргану, які відповідно до установчих документів, інших нормативно-правових актів мають право затверджувати або завіряти документи чи підписи посадових осіб.
4.2. Печатки і штампи виготовляються:
- за рішенням керівника Держоргану та/або установи держоргану;
- за поданням керівника структурного підрозділу Держоргану та/або установи держоргану.
4.3. Виготовлення печаток та штампів здійснюється у випадках:
- створення, реорганізації або зміни найменування Держоргану та/або установи держоргану;
- втрати, викрадення, зношення, пошкодження.
4.4. Дозвіл на виготовлення печаток із зображенням Державного Герба України надають:
- в апараті Державного органу – Керівник;
- на підприємствах, в установах, організаціях, що належать до сфери управління держоргану - начальники (директори, керівники) або особи, які виконують їх обов'язки;
- у навчальних закладах та науково-дослідних установах і організаціях, що належать до сфери управління держоргану - ректори (директори, начальники) або особи, які виконують їх обов'язки.
4.5. Працівник структурного підрозділу, який визначений відповідальним за зберігання печатки із зображенням Державного Герба України, відповідно до пункту 6.1 цього Порядку, готує доповідну записку на ім'я керівника, який відповідно до вимог пункту 4.4 цього Порядку дає дозвіл на виготовлення печатки та заявку-погодження на виготовлення печатки із зображенням Державного Герба України (додаток 1).
4.6. Після погодження (затвердження) керівником, зазначеним у пункті 4.4 цього Порядку, працівник структурного підрозділу, який визначений відповідальним за її зберігання, передає оригінал заявки-погодження до підрозділу, яким виконуються функції матеріально-технічного забезпечення, для виготовлення печатки.
4.7. Після виготовлення оригінал заявки підшивається до журналу обліку печаток і штампів підрозділу документального забезпечення. Копія такої заявки підшивається до книги обліку печаток і штампів того структурного підрозділу Держоргану та/або установи держоргану, де буде зберігатися ця печатка. У журналі обліку проставляється відбиток цієї печатки та робиться запис про її отримання працівником структурного підрозділу або відповідальною особою, визначеною відповідно до пункту 6.1 цієї Інструкції.
Запис має такі складові: назву посади, прізвище, ініціали, дату отримання та особистий підпис працівника, який її отримав.
4.8. На виготовлення печаток та штампів без зображення Державного Герба України дозвіл не потрібен.
Заявка на виготовлення печаток та штампів без зображення Державного Герба України (додаток 2) передається до підрозділу, яким виконуються функції матеріально-технічного забезпечення, для виготовлення печатки або штампа.
4.9. Виготовлені печатки або штампи видаються відповідальним працівникам під підпис у журналі обліку печаток і штампів підрозділу документального забезпечення, у якому ставляться відбитки.
4.10. Обов'язковому обліку підлягають печатки і штампи з повним найменуванням  Держоргану та/або  установи держоргану.
Відбиток печатки чи штампа робиться в журналі обліку печаток і штампів (додаток 3), який повинен бути прошитий, пронумерований та скріплений підписом керівника та печаткою підрозділу документального забезпечення Держоргану та/або установи держоргану, на окремому аркуші. Це робиться для зручності передачі печаток і штампів іншим працівникам та виключення дублювання обліку їх у цьому журналі.

5. Зберігання та використання гербової печатки Держоргану
5.1 Персональна відповідальність за зберігання та використання гербової печатки Держоргану покладається на керівників структурних підрозділів апарату Держоргану,  на підставі наказу Керівника Держоргану.
На час відсутності керівника структурного підрозділу чи неможливості здійснення ним своїх повноважень з інших причин його обов'язки щодо зберігання та використання печаток і штампів,  на підставі окремого наказу Керівника Держоргану, виконує посадова особа відповідного структурного підрозділу.
Контроль за зберіганням та використанням гербової печатки Держоргану здійснюється однім із заступників Керівника Держоргану відповідно до наказу про розподіл функціональних повноважень.
5.2. Тимчасова передача гербової печатки Держоргану та/або установи держоргану відповідальною особою іншій посадовій особі, яка її заміщує, здійснюється за актом приймання-передавання.
5.3. Гербова печатка Держоргану зберігається у сейфі. Місце зберігання (службове приміщення) гербової печатки визначається за наказом Керівника Держоргану.
5.4 Гербова печатка Держоргану обліковується у журналі обліку печаток і штампів. Наявність гербової печатки Держоргану раз на рік перевіряється комісією, склад якої щорічно затверджується наказом Керівника. Доповідна записка комісії (або акт) доповідаються в установленому порядку Керівнику та робиться відповідна відмітка у журналі обліку печаток і штампів із зазначенням посади, прізвища, ініціалів та підпису голови комісії, яка здійснила перевірку наявності печатки та дати проведення перевірки.
5.5 Гербовою печаткою Держоргану скріплюється підпис Керівника Держоргану, його першого заступника або заступника (за напрямками відповідальності). Перелік документів, які підписують заступники (відповідно до розподілу функціональних повноважень) і завіряються гербовою печаткою затверджується наказом Керівника Держоргану.
Перелік інших документів, підписи на яких необхідно скріплювати гербовою печаткою,  визначається Держорганом на підставі нормативно-правових  актів  та  примірного  переліку   документів, підписи на яких  скріплюються  гербовою печаткою (додаток 7 до Типової інструкції).   
5.6. На документах, що засвідчують права громадян і юридичних осіб, на яких фіксується факт витрати коштів і проведення операцій з  матеріальними  цінностями,  підпис посадової (відповідальної) особи обов’язково скріплюється гербовою печаткою Держоргану.
5.7 Відбиток гербової печатки Держоргану (або печатки із найменуванням відповідного структурного підрозділу), ставиться також на копіях документів, що надсилаються в інші установи, та на розмножених примірниках розпорядчих документів у разі розсилання.
Відбиток печатки  ставиться  таким  чином,  щоб він охоплював останні кілька літер  найменування  посади  особи,  яка  підписала документ,  але не підпис посадової особи, або на окремо виділеному для цього місці з відміткою "МП".
5.8. Скріплення гербовою печаткою Держоргану затверджених або підписаних керівництвом Держоргану документів, проводиться щодня (крім святкових та вихідних днів) з 10:30 до 12:00 та з 14:30 до 16:00. За крайньою необхідністю - у будь-який робочий час.
Керівники структурних підрозділів апарату Держоргану визначають двох працівників, до обов'язків яких відноситься подання (у разі потреби) до Служби управління справами та контролю документів для скріплення гербовою печаткою Держоргану.
Особи, які не є працівниками апарату Держоргану, не мають повноважень подавати документи для засвідчення гербовою печаткою Держоргану.

6. Зберігання та використання печаток і штампів
6.1. Керівник Держоргану та/або установи держоргану визначає наказом особу, відповідальну за зберігання та використання печатки і штампів а також особу, яка в разі тимчасової відсутності визначеного відповідального (відпустка, відрядження, хвороба тощо) буде відповідати за зберігання та використання печатки і штампів.
6.2. Відповідальна особа отримує печатку або штамп Держоргану та/або установи держоргану у підрозділі документального забезпечення, про що розписується в журналі обліку. У журналі зазначається посада відповідальної особи, яка отримала печатку, прізвище, ініціали та дата отримання печатки.
6.3. Печатки і штампи в робочий та неробочий час зберігаються в сейфах, або металевих шафах, що надійно замикаються та опечатуються, або інших сховищах.
6.4. Передача стороннім особам, винесення печаток і штампів за межі Держоргану та/або установи держоргану без дозволу керівника, а також безоблікова передача іншим працівникам категорично забороняється.
6.5. Перевірка наявності печаток і штампів здійснюється комісією раз на рік, склад якої (не менше 3 осіб) затверджується наказом Держоргану та/або установи держоргану. Результати перевірки доповідаються керівнику та робляться відмітки у журналах обліку після останнього запису із зазначенням посади, прізвища, ініціалів та підпису голови комісії, яка здійснила перевірку наявності печатки та дати проведення перевірки.
6.6. Доповідна записка про перевірку наявності печатки із зображенням Державного Герба України підшивається до журналу обліку печаток і штампів.
6.7. Печатки і штампи в разі звільнення, переведення особи, визначеної відповідальною за їх зберігання та використання, передаються до підрозділу документального забезпечення Держоргану та/або установи держоргану, про що робиться відповідна відмітка в журналі обліку печаток і штампів.
Керівник Держоргану та/або установи держоргану визначає іншу відповідальну особу, яка отримує їх відповідно до вимог пунктів 6.1 та 6.2 цього Порядку.
6.8. Печатки, які не містять зображення Державного Герба України, та штампи видаються працівникам, які згідно з функціональними обов'язкам мають право користуватися такими печатками і штампами.
6.9. У разі втрати або викрадення печатки чи штампа особа, яка це виявила, негайно в установленому порядку доповідає керівнику Держоргану та/або установи держоргану, а також інформує підрозділ документального забезпечення, де ця печатка або штамп обліковані.
6.10. Керівник Держоргану та/або установи держоргану організовує проведення службового розслідування та вживає заходів щодо встановлення місцезнаходження втраченої або викраденої печатки чи штампа.
6.11. За наявності підстав вважати, що печатку або штамп викрали, про це повідомляється орган внутрішніх справ, на території обслуговування якого розташовані Держорган та/або установа держоргану.
6.12. У разі якщо в результаті службового розслідування місцезнаходження печатки або штампа не встановлено, таку печатку або штамп визнають недійсними, про що робиться відповідна відмітка в журналі обліку печаток і штампів, а відносно печаток із зображенням Державного Герба України - також у заяві-погодженні. Висновок службового розслідування за фактом втрати або викрадення печаток підшивається до журналу обліку печаток і штампів.
6.13. Про визнання печатки із зображенням Державного Герба України недійсною повідомляються зацікавлені органи державної влади, органи місцевого самоврядування та інші юридичні і фізичні особи, у разі необхідності відповідна інформація оприлюднюється в засобах масової інформації.
6.14. Особисті номерні металеві печатки, призначені для опечатування службових кабінетів, режимних приміщень, сейфів, металевих шаф та спеціальних сховищ, виготовляються на замовлення режимно-таємних підрозділів Держоргану та/або установи держоргану і зберігаються в них.
Облік та видача особистих номерних печаток здійснюється в порядку, установленому Порядком організації та забезпечення режиму секретності в органах державної влади, органах місцевого самоврядування, на підприємствах, в установах і організаціях, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 2 жовтня 2011 року № 1561-12.
6.15. При користуванні печатками, штампами, не допустимі різкі удари, падіння їх із висоти, або розміщення на них предметів з надмірною вагою. Також недопустиме надмірне зусилля при проставленні відбитку. Все це може призвести до скорочення строку експлуатації печатки або штампа, або їх поломки. 
Не рекомендується зберігання штемпельної продукції поряд з джерелами підвищеної температури, а також залишати на сонці, так як це може призвести до деформації оснастки, швидкому висиханню фарби та пошкодженню кліше.

7. Знищення печаток і штампів
7.1. Печатки і штампи знищуються в разі:
- пошкодження або зношення;
- ліквідації або реорганізації організаційної структури системи управління Державного органу.
7.2. У разі встановлення факту зношення або пошкодження печатки або штампу відповідальна особа доповідною запискою інформує керівнику Держоргану та/або установи держоргану.
7.3. Керівник організаційної структури системи управління Державного органу за наказом (додаток 4) створює комісію в складі не менше 3 осіб.
7.4. Комісія відбирає печатки і штампи, які підлягають знищенню, і складає акт про відібрання для знищення та знищення печаток і штампів (додаток 5).
Якщо печатки не будуть знищені в день прийняття рішення про їх знищення або відібрання для знищення, такі печатки і штампи, після внесення відповідної інформації про відібрання їх для знищення до акта, запаковуються в конверт (папку, коробку) та опечатуються печаткою для довідок. Конверт з актом про відібрання для знищення та знищення печаток і штампів зберігаються в сейфі до їх знищення.
7.5. Печатки і штампи знищуються шляхом подрібнення кліше печатки або штампа.
7.6. Акти про відібрання для знищення та знищення печаток і штампів реєструються в установленому порядку у підрозділі документального забезпечення.
7.7. Акти про відібрання для знищення та знищення печаток і штампів зберігаються за місцем реєстрації, а копія передається особі, відповідальній за зберігання та використання печатки або штампа.

8. Відображення в бухгалтерському обліку операцій, пов'язаних з виготовленням, переміщенням та списанням печаток та штампів
8.1. Відображення господарських операцій оприбуткування, переміщення і списання печаток та штампів в організаційних структурах системи управління Державного органу здійснюється з урахуванням вимог чинного законодавства з питань бухгалтерського обліку в бюджетних та госпрозрахункових установах.  

Керівник Юридичної служби__________________  К.АП

Додаток 1
до пункту 4.5 Порядку виготовлення,
обліку, зберігання, використання
та знищення печаток і штампів
у апараті Державного органу,
затвердженого наказом Держоргану
від 31.05.2016 № 62
ЗАТВЕРДЖУЮ
Найменування посади керівника  установи
_______________________(підпис)
_______________________(ПіБ)
___ ________ 20 __ р.
ЗАЯВКА-ПОГОДЖЕННЯ
на виготовлення печатки із зображенням Державного Герба України

 Відбиток печатки із зображенням Державного Герба України
 Підстави створення та виготовлення печатки (положення, статут, інший нормативно-правовий акт)
Найменування посади
___________________________
(підпис)
_____________________________
(ініціали (ініціал імені), прізвище)
___ _________ 20 ___ р. 
 Примітка: у цій графі робиться відмітка підрозділу документального забезпечення (відповідальної особи) про наявність (відсутність) аналогічної печатки, наявність інформації про втрату (викрадення, знищення) печатки з аналогічним кліше. Інформація заноситься власноруч посадовою особою, яка зазначає свою посаду, звання, прізвище, ініціали та проставляє підпис і дату перевірки

Найменування посади
___________________________
(підпис)
_______________________________
(ініціали (ініціал імені), прізвище)
___ _________ 20 ___ р.

Примітка: у цій графі робиться відмітка про втрату, викрадення або знищення печатки (вказується реєстраційний номер акта або висновку службового розслідування). Інформація заноситься власноруч посадовою особою, яка зазначає свою посаду, звання, прізвище, ініціали та проставляє підпис і дату перевірки 

*Найменування посади ___________(підпис)____________________________
                                                                                   (ПіБ)
            ___ ____________ 20 ___ р.

*заявку-погодження підписує керівник структурного підрозділу Держоргану та/або установи держоргану, який буде використовувати цю печатку

Додаток 2
до пункту 4.8 Порядку виготовлення,
обліку, зберігання, використання
та знищення печаток і штампів
у апараті Державного органу,
затвердженого наказом Держоргану
від 31.05.2016 № 62
ЗАТВЕРДЖУЮ
Найменування посади керівника  установи
_______________________(підпис)
_______________________(ПіБ)
___ ________ 20 __ р.
ЗАЯВКА
на виготовлення печатки/штампа без зображення Державного Герба України

 Відбиток печатки/штампа без зображення Державного Герба України
Підстави створення та виготовлення печатки (положення, статут, інший нормативно-правовий акт) 
 Найменування посади
___________________________
(підпис)
_____________________________
(ініціали (ініціал імені), прізвище)
___ _________ 20 ___ р.
Примітка: у цій графі робиться відмітка підрозділу документального забезпечення (відповідальної особи) про наявність (відсутність) аналогічної печатки, наявність інформації про втрату (викрадення, знищення) печатки з аналогічним кліше. Інформація заноситься власноруч посадовою особою, яка зазначає свою посаду, звання, прізвище, ініціали та проставляє підпис і дату перевірки.

Найменування посади
___________________________
(підпис)
_______________________________
(ініціали (ініціал імені), прізвище)
___ _________ 20 ___ р. 

Примітка: у цій графі робиться відмітка про втрату, викрадення або знищення печатки (вказується реєстраційний номер акта або висновку службового розслідування). Інформація заноситься власноруч посадовою особою, яка зазначає свою посаду, звання, прізвище, ініціали та проставляє підпис і дату перевірки. 

*Найменування посади ___________(підпис)____________________________
                                                                                                             (ПіБ)
                                                                                  ___ ___________ 20 ___ р.
*заявку підписує керівник структурного підрозділу Держоргану та/або установи держоргану, який буде використовувати цю печатку

Додаток 3
до пункту 4.10 Порядку виготовлення,
обліку, зберігання, використання
та знищення печаток і штампів
у апараті Державного органу,
затвердженого наказом Держоргану
від 31.05.2016 № 62
ЖУРНАЛ
обліку та видачі печаток та штампів

N
з/п
Відбитки
печаток і штампів 
Кому видано 
Дата повернення
і підпис
 про приймання 
Примітка
найменування структурного  підрозділу, в якому зберігаються печатки
і штампи 
прізвище та ініціали відповідальної особи 
дата та підпис
про отримання

Керівник Юридичної служби__________________  К.АП 

Додаток 4
до пункту 7.3 Порядку виготовлення,
обліку, зберігання, використання
та знищення печаток і штампів
у апараті Державного органу,
затвердженого наказом Держоргану
від 31.05.2016 № 62
Н А К А З
м.Київ

17.11.2016 р.                                                                                                                                                                                                          № 177      
Про гербову печатку Державного органу                
                                               
Відповідно до Інструкції про порядок обліку, зберігання і використання документів, справ, видань та інших матеріальних носіїв інформації, які містять службову інформацію, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 27.11.98 № 1893, Порядку виготовлення, обліку, зберігання, використання та знищення печаток і штампів у апараті Державного органу, затвердженого наказом Держоргану від 31.05.2016 № 62, з метою знищення старої та введення в дію нової печатки із зображенням Державного Герба України і найменуванням Держоргану,
НАКАЗУЮ:
1. Утворити тимчасову комісію із знищення печатки із зображенням Державного Герба України і найменуванням Держоргану, у такому складі:
Голова комісії: ПіБ - заступник Керівника Держоргану (відповідно до розподілу функціональних повноважень).
Члени комісії:
ПіБ - керівник Служби управління справами та контролю;
ПіБ - керівник Служби взаємодії із засобами масової інформації та зв'язків з громадськістю;
ПіБ - керівник Юридичної служби.
2. Затвердити форму акту знищення печатки із зображенням Державного Герба України і найменуванням Держоргану, що додається.
3. Голові тимчасової комісії ПіБ провести 18 листопада 2016 року процедуру знищення печатки із зображенням Державного Герба України і найменуванням Держоргану.
4. Ввести в дію з 19 листопада 2016 року три нових примірника печатки із зображенням Державного Герба України і найменуванням Держоргану: основну та додаткові з цифрами "1", "2".
6. Контроль за виконанням даного розпорядження залишаю за собою. 

Керівник Держоргану  ___________  ПіБ

Додаток 5
до пункту 7.4 Порядку виготовлення,
обліку, зберігання, використання
та знищення печаток і штампів
у апараті Державного органу,
затвердженого наказом Держоргану
від 31.05.2016 № 62
ЗАТВЕРДЖУЮ
Найменування посади керівника  установи
_______________________(підпис)
_______________________(ПіБ)
___ ________ 20 __ р.
АКТ
про відібрання до знищення та знищення печаток і штампів 
Комісія у складі:
голови комісії _____________________________________________
(прізвище, ініціали, посада)
членів комісії _____________________________________________
(прізвище, ініціали, посада)
____________________________________________
(прізвище, ініціали, посада)
____________________________________________(прізвище, ініціали, посада)

відібрала для знищення печатки та штампи, що втратили практичне значення або прийшли в непридатність:

з/п 
Обліковий номер
печатки (штампа) 
 Відбиток печатки

(штампа
Кількість печаток
(штампів) 
Прізвище та ініціали
відповідального за використання
та зберігання печатки, штампа 
 3
 4

Усього підлягає знищенню: ______________ печаток і ______________штампів.
                                             (кількість прописом)            (кількість прописом)  
Записи акта з обліковими даними звірені:

Голова комісії: __________(підпис)_____________(ініціали, прізвище)
Члени комісії:
 __________(підпис)______________(ініціали, прізвище)
__________(підпис)______________ (ініціали, прізвище)
__________(підпис)______________(ініціали, прізвище)

Після затвердження акта перераховані печатки і штампи перед знищенням звірили із записами в акті та повністю знищили шляхом подрібнення кліше 
"___"_______________ 20___ р.

Голова комісії: __________(підпис)____________(ініціали, прізвище)
Члени комісії:
__________(підпис)________________(ініціали, прізвище)
__________(підпис)________________(ініціали, прізвище)
_________ (підпис)________________(ініціали, прізвище)

Відмітки в журналі обліку про знищення печаток і штампів зробив(ла)

“ ___ “ _____________ 20__ р.
_____________________ _____
(підпис) (ініціали, прізвище

Додаток 1
до наказу Державного органу
від 31.05.2016 р. № 62
ПЕРЕЛІК
документів, які підписує або затверджує Керівник Державного органу
і завіряються гербовою печаткою Держоргану

1. Структура, штатний розпис, зміни до штатного розпису, кошторис видатків Держоргану.
2. Структура, штатний розпис, зміни до штатного розпису, кошторис видатків організацій, установ, підприємств, що належать до сфери управління Держоргану.
3. Персональний склад колегій організацій, установ, підприємств, що належать до сфери управління Держоргану.
4. Лімітні довідки про бюджетні асигнування.
5. Довіреність на представлення інтересів Держоргану.
6. Посвідчення про відрядження в межах України працівників Держоргану.
7. Посвідчення про відрядження за кордон працівників Держоргану.
8. Накази нормативно-правового характеру.
9. Накази, спільні з іншими державними органами виконавчої влади.
10. Програми і плани роботи Державного органу.
11. Галузева угода та зміни і доповнення до Галузевої угоди між Держорганом та Профспілкою працівників ____________ _____України.
12. Статути та Положення (або зміни до них) організацій, установ, підприємств, що належать до сфери управління Держоргану, накази про їх затвердження.
13. Розподіл коштів державного бюджету.
14. Договори та правочини (угоди).
15. Доручення бюджетні, банківські, пенсійні, платіжні.
16. Положення про структурні підрозділи апарату Держоргану.
17. Склад та положення науково-технічної ради, інших консультативних та дорадчих органів.
18. Зразки підписів керівників підприємств, установ і організацій, що належать до сфери управління Держоргану.
19. Зразки відбитків печаток і підписів працівників, які мають право здійснювати фінансово-господарські операції.
20. Контракти та додаткові угоди до контрактів з керівниками підприємств, установ і організацій, що належать до сфери управління Держоргану.
21. Почесні грамоти Держоргану.
22. Подяки Керівника Держоргану.
23. Кадровий резерв Держоргану.
24. Супровідний лист, відомості про кандидатуру, що направляється за кордон з метою навчання, щоквартальні звіти про результати закордонного відрядження.
25. Дозволи на оренду, продаж і списання державного майна підприємств, установ, організацій, що належать до сфери управління Держоргану.
26. Ліцензії на провадження господарської діяльності з проектування, будівництва нових і реконструкції існуючих систем та окремих об`єктів інфраструктури. 
27. Номенклатура посад працівників Державного органу, зайняття яких потребує оформлення допуску до державної таємниці.
28. Припис на виконання завдання.
29. Припис на перевірку стану охорони державної таємниці.
30. Рішення або висновки державного експерта з питань таємниць.
31. Довготермінові програми мобілізаційної підготовки, створення страхового фонду документації, плани цивільної оборони на мирний та воєнний час.
32. Державне замовлення на підготовку та випуск фахівців в розрізі навчальних закладів.
33. Договори (контракти) виконання підприємствами, організаціями, установами, що належать до сфери управління Держоргану, мобілізаційних завдань.
34. Акти передачі об'єктів цивільної оборони (майна) іншим державним органам виконавчої влади.
35. Довідки.
Керівник Юридичної служби__________________  К.АП

Додаток 2
до наказу Державного органу
від 31.05.2016 р. № 62
ПЕРЕЛІК
документів, які підписує або затверджує перший заступник Керівника Державного органу  і завіряються гербовою печаткою Держоргану

1. Довіреності на одержання товарно-матеріальних цінностей, пов'язаних з обслуговуванням апарату Держоргану.
2. Заявки на обладнання, матеріали, пов'язані з обслуговуванням апарату Держоргану.
3. Доручення бюджетні, банківські, пенсійні, платіжні, пов'язані з обслуговуванням апарату Держоргану.
4. Зразки відбитків печаток і підписів працівників, які мають право здійснювати фінансово-господарські операції.
5. Почесні грамоти Держоргану.
6. Посвідчення про відрядження в межах України працівників Держоргану.
7. Лист-заява на відповідний центральний орган виконавчої влади: виїзд державних службовців у службове відрядження за кордон, оформлення, видача, повернення службових, дипломатичних паспортів України.
8. Протокол засідання тендерного комітету з питань процедури закупівлі товарів, послуг за державні кошти.
9. Договори та угоди.
10. Довідки.
11. Кошториси та штатні розписи бюджетних установ і організацій, що належать до сфери управління Держоргану.
12. Лімітні довідки про бюджетні асигнування бюджетних установ і організацій,  що належать до сфери управління Держоргану.

Керівник Юридичної служби__________________  К.АП

Додаток 3
до наказу Державного органу
від 31.05.2016 р. № 62
ПЕРЕЛІК
документів, які підписує або затверджує перший заступник Керівника
Державного органу і завіряються гербовою печаткою Держоргану

1. Почесні грамоти Держоргану.
2. Посвідчення про відрядження в межах України працівників Держоргану.
3. Договори та угоди.
4. Довідки.
5. Державне замовлення на підготовку та випуск фахівців в розрізі навчальних закладів.
6. Договори та додаткові угоди на створення (передачу) науково-технічної продукції.
7. Протоколи узгодження договірної ціни на науково-технічну продукцію до договору (додаткової угоди).
8. Акти приймання завдання виконаних робіт (наданих послуг) до договору (додаткової угоди).
9. Кошториси та штатні розписи бюджетних установ і організацій, що належать до сфери управління Держоргану.
10. Лімітні довідки про бюджетні асигнування бюджетних установ і організацій, що належать до сфери управління Держоргану.
11. Графіки підвищення кваліфікації працівників апарату Держоргану в розрізі навчальних закладів.
12. Навчальні програми та навчальні плани працівників та спеціалістів апарату Держоргану.

Керівник Юридичної служби__________________  К.АП

Додаток 4
до наказу Державного органу
від 31.05.2016 р. № 62
ПЕРЕЛІК
документів, які підписують заступники Керівника Державного органу
(відповідно до розподілу функціональних повноважень) 
і завіряються гербовою печаткою Держоргану

1. Кошториси та штатні розписи бюджетних установ і організацій,  що належать до сфери управління Держоргану.
2. Лімітні довідки про бюджетні асигнування бюджетних установ і організацій, що належать до сфери управління Держоргану.
3. Плани асигнувань та використання коштів із загального бюджету.
4. Довідки.
5. Договори та угоди
6. Акти здачі-приймання робіт (послуг) по договорах (угодах).
7. Акти приймання науково-технічної продукції; закінчених об'єктів будівництва; виконаних робіт (наданих послуг); списання; експертизи.
8. Почесні грамоти Держоргану.
9. Посвідчення про відрядження в межах України працівників Держоргану.
10. Списання основних фондів.
11. Паспорти бюджетних програм.
12. Стандарти, технічні умови.
13. Технічні завдання на закордонне відрядження.
14. Програми перебування іноземних делегацій.
15. Завдання на проектування об'єктів капітального будівництва, технічних споруд та інше
16. Висновки і відгуки на дисертації і автореферати.
17. Нормативна навчально-методична документація. 
Керівник Юридичної служби__________________  К.АП 

Додаток 5
до наказу Державного органу
від 31.05.2016 р. № 62
ПЕРЕЛІК
документів, які підписує керівник Служби фінансів Державного органу
і завіряються гербовою печаткою Держоргану

1. Доручення бюджетні, банківські, пенсійні, платіжні, пов'язані з обслуговуванням апарату Держоргану.
2. Довіреності на одержання товарно-матеріальних цінностей, пов'язаних з обслуговуванням апарату Держоргану. 
3. Заявки на обладнання, матеріали, пов'язані з обслуговуванням апарату Держоргану.

Керівник Юридичної служби__________________  К.АП

Додаток 6
до наказу Державного органу
від 31.05.2016 р. № 62
ПЕРЕЛІК
документів, які підписує керівник  Служби бухгалтерського обліку та звітності Державного органу
і завіряються гербовою печаткою Держоргану

1. Доручення бюджетні, банківські, пенсійні, платіжні, пов'язані з обслуговуванням апарату Держоргану. 
2. Довіреності на одержання товарно-матеріальних цінностей, пов'язаних з обслуговуванням апарату Держоргану. 
3. Заявки на обладнання, матеріали, пов'язані з обслуговуванням апарату Держоргану. 


Керівник Юридичної служби__________________  К.АП 

АРКУШ-ПОГОДЖЕННЯ
до проекту наказу
"Про облік, зберігання, використання та знищення печаток і штампів у апараті Державного органу"
Вносить:  Юридична служба
 керівник  _________К.АП

Погоджено:
перший заступник Керівника Держоргану
ПіБ
перший заступник Керівника Держоргану
 ПіБ
заступник Керівника Держоргану
ПіБ
заступник Керівника Держоргану
ПіБ
керівник Служби фінансів
ПіБ
керівник Служби бухобліку
ПіБ
керівник Служби з питань НС та МР 
ПіБ
керівник Режимно-таємного підрозділу
ПіБ
керівник Служби управління справами та контролю
ПіБ
керівник Служби взаємодії із ЗМІ
ПіБ
керівник Служби з управління персоналом
ПіБ
Літредактор

Постановою  Верховної Ради України від 19.02.92 № 2137 "Про Державний герб України" затверджено тризуб як малий  герб  України,  вважаючи  його головним   елементом   великого   герба   України  (кольорове  та схематичне зображення герба додано), а також встановлено, що зображення  Державного  герба  України  поміщується на печатках органів державної влади і державного управління, грошових знаках та знаках поштової оплати, службових посвідченнях, штампах, бланках державних установ  з  обов'язковим  додержанням  пропорцій зображення герба, затвердженого цією Постановою.

Постановою Кабінет Міністрів України від 23.08.95 № 672 затверджено зразки і описи гербових печаток, малих гербових печаток, печаток без зображення Державного Герба України, табличок обласних, Київської та Севастопольської міських, районних, районних у містах Києві та Севастополі державних адміністрацій

Постановою  Президії Верховної Ради України від 11.05.92 № 2322 затверджено печатки та вивіски місцевих Рад народних депутатів України та їх виконавчих комітетів.