77

Улыбайтесь,пусть начальство ослепнет!
Возвращайтесь   Мир дому твоему   Несколько секретов работы с тестом   Пельмени, тушённые в подливе   Как поддерживать чистоту лимфатической системы   Оpлицa выбирает oтцa для своего потомства   Борщ " Детский " (обычный)   Самое сложное в жизни - не усложнять себе жизнь   Доброе утро (видео)   Притча об истинной любви   Пусть все будет хорошо   "Ша, дети!" (притча для мам)   He cyдитe, дa нe cyдимы бyдeтe   Женщину нужно понять и простить... (видео)   Некоторые факты о кино и кинофильмах  

Звернення громадян до Державної служби України з питань праці: вимоги

Відповідно до статті 40 Конституції України усі мають право направляти індивідуальні чи колективні письмові звернення або особисто звертатися до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів, які зобов’язані розглянути звернення і дати обґрунтовану відповідь у встановлений законом строк.
Основним нормативно- правовим актом, що регулює питання практичної реалізації громадянами України, наданого Конституцією України такого права, є Закон України від 02.10.96 № 393 “Про звернення громадян”. (надалі – Закон). 
Порядок розгляду звернень та організації особистого прийому громадян у Державній службі України з питань праці та її територіальних органах, затверджено наказом Міністерства соціальної політики України від 16.11.16 №1339, зареєстровано в Міністерстві юстиції України 09 грудня 2016 року за № 1595/29725.
Вимоги до звернення
У зверненні має бути зазначено:
- прізвище, ім'я, по батькові;
- місце проживання громадянина;
- викладено суть порушеного питання;
- зауваження;
- пропозиції;
- заяви чи скарги;
- прохання чи вимоги..
Звернення може бути усним (викладеним громадянином і записаним посадовою особою на особистому прийомі) чи письмовим, надісланим через поштове відділення зв’язку (рекомендованим чи цінним листом) або переданим громадянином до відповідного органу, установи особисто чи через уповноважену ним особу, якщо ці повноваження оформлені відповідно до чинного законодавства (зокрема, нотаріально посвідчена довіреність). Письмове звернення також може бути надіслане з використанням мережі Інтернет, засобів електронного зв’язку (електронне звернення).
Електронна адреса Державної служби України з питань праці для відправки звернень громадян: zvern@dsp.gov.ua

Звернення може бути подано як окремою особою (індивідуальне), так і групою осіб (колективне). Письмове звернення повинно бути підписано заявником із зазначенням  дати.
Застосування електронного цифрового підпису при надсиланні електронного звернення не вимагається. Електронне звернення має відповідати всім вимогам письмового звернення, у тому числі містити підпис заявника (заявників) крім електронного цифрового підпису. Отже, електронне звернення може бути виготовлене за допомогою оргтехніки у вигляді сканованої копії чи фотографії (у тому числі із відображенням підпису заявника) та надіслано з використанням  мережі Інтернет.

Звернення, оформлене без дотримання цих вимог, повертається заявникові з відповідними роз’ясненнями не пізніше як через десять днів від дня його надходження, крім випадків, передбачених частиною першою статті 7 Закону.

Звернення, оформлені належним чином і подані у встановленому порядку, підлягають обов’язковому прийняттю та розгляду (ст.7 Закону). Забороняється відмова в прийнятті та розгляді звернення з посиланням на політичні погляди, партійну належність, стать, вік, віросповідання, національність громадянина, незнання мови звернення.

Такий вид звернення як скарга на рішення певного органу або посадової особи має бути подана до органу або посадової особи вищого рівня протягом року з моменту прийняття рішення, яке оскаржується, але в жодному разі не пізніше одного місяця з часу ознайомлення громадянина, який звертається зі скаргою, з таким рішенням.

Не підлягають розгляду та вирішенню такі звернення:
·  письмове звернення без зазначення місця проживання або не підписане автором, тобто анонімне звернення;
·  звернення, з якого неможливо визначити суть порушеного питання;
·  повторні звернення від однієї і тієї ж особи до одного і того ж органу (посадової особи) з одного і того ж питання, яке вже було вирішено даним органом (посадовою особою) по суті;
·  звернення-скарга, яка подана із пропущенням зазначених вище строків;
·  звернення, подане особами, які визнані недієздатними у судовому порядку.

Строк розгляду звернення
Звернення розглядаються і вирішуються у строк не більше одного місяця від дня їх надходження, а ті, які не потребують додаткового вивчення, невідкладно, але не пізніше п'ятнадцяти днів від дня їх отримання.
Якщо в місячний строк вирішити порушені у зверненні питання неможливо, керівник відповідного органу, або його заступник встановлюють необхідний строк для його розгляду, про що повідомляється особі, яка подала звернення.
При цьому загальний строк вирішення питань, порушених у зверненні, не може перевищувати сорока п’яти днів.
На обґрунтовану письмову вимогу громадянина строк розгляду може бути скорочено від встановленого цією статтею терміну (стаття 20 Закону).
Звернення громадян, які мають встановлені актами законодавства пільги, розглядаються у першочерговому порядку.

Права громадянина щодо розгляду заяви або скарги
Відповідно до статті 18 Закону, громадянин, який звернувся із заявою чи скаргою до органів державної влади, має право:
·  особисто викласти свої аргументи тій особі, яка перевіряла заяву або скаргу;
·  брати участь у перевірці заяви або скарги;
·  ознайомлюватись із матеріалами такої перевірки;
·  подавати додаткові матеріали або вимагати запиту таких матеріалів органом, який розглядає заяву або скаргу;
·  бути присутнім при розгляді заяви або скарги;
·  користуватись послугами адвоката або іншого представника, якщо його повноваження оформлені відповідно до чинного законодавства;
·  одержати письмову відповідь про результати розгляду поданої заяви або скарги;
·  висловлювати усно або письмово прохання щодо дотримання таємниці розгляду заяви або скарги і вимагати виконання такого прохання;
·  вимагати відшкодування збитків, які були заподіяні внаслідок порушення встановленого порядку розгляду звернень.

Відповідальність громадян при поданні звернень
Подання громадянином звернення, яке містить наклеп і образи, дискредитацію органів державної влади, органів місцевого самоврядування, та їхніх посадових осіб, заклики до розпалювання національної, расової, релігійної ворожнечі та інших дій, тягне за собою відповідальність, передбачену чинним законодавством (стаття 26 Закону).

Як правильно оформити звернення
Звернення складається у довільній формі, однак в ньому потрібно вказати:
·  кому адресується звернення (наприклад: Голові Державної служби України з питань праці, ПІБ керівника);
·  від кого (прізвище, ім'я, по-батькові, індекс, повна поштова адреса заявника, номер телефону).
·  вид звернення (заява (клопотання) або скарга, або пропозиція).

Далі йде загальний текст звернення, де чітко і ясно має бути викладена суть порушеного питання або проблеми, який, як правило, складається за наступною схемою:
·  вступна частина, де зазначаються підстава звернення, обставини, які стали причиною для звернення;
·  мотивувальна частина, де вказується обґрунтування або основні питання, порушені в зверненні;
·  результативна частина, де слід вказати мету звернення і очікуваний результат розгляду звернення;
·  далі потрібно навести перелік документів (або копій документів), якщо ви додаєте їх до листа;
·  письмове звернення обов’язково підписується особою (особами), що звертається з проставлянням дати подання звернення.
·  для розгляду електронного звернення електронний підпис не вимагається.

Організація особистого прийому громадян
Розділом VІ, зазначеного вище Порядку, визначено, що особистий прийом громадян (надалі - прийом) проводиться керівництвом Державної служби України з питань праці та територіальними органами, що належать до сфери управління (надалі – Органи) відповідно до розподілу функціональних обов’язків, а у разі відсутності керівництва - уповноваженими посадовими особами, а також керівниками і посадовими особами структурних підрозділів, до компетенції яких належать відповідні питання.
Прийом керівництвом Органів здійснюється за попереднім записом (надалі - запис) у дні та години, визначені графіком особистого прийому громадян. Інформація про порядок і графік особистого прийому громадян розміщується на відповідних веб-сторінках офіційного веб-порталу Держпраці у мережі Інтернет.
Запис громадян на прийом проводиться працівниками підрозділу з організації особистого прийому в робочі дні.

Попередній запис на особистий прийом до Голови Державної служби України з питань праці та керівників територіальних органів проводиться не пізніше ніж за три робочі дні до дати проведення особистого прийому:
з понеділка по четвер - з 09.30 до 13.00 та з 14.00 до 17.00;
у п'ятницю - з 09.30 до 13.00 та з 14.00 до 15.30.
Запис проводиться за адресою: м. Київ, вул. Десятинна, 14, перший поверх, громадська приймальня, або за телефоном: (044) 226-20-83.

При цьому, не пізніше ніж за три робочі дні до дати чергового прийому, можливе її перенесення без внесення змін до графіка, про що підрозділ з організації особистого прийому повідомляє громадян, які записані на прийом, одним із засобів зв’язку. 
Страниц (3)123 Вперёд