77

Улыбайтесь,пусть начальство ослепнет!
Возвращайтесь   Мир дому твоему   Несколько секретов работы с тестом   Пельмени, тушённые в подливе   Как поддерживать чистоту лимфатической системы   Оpлицa выбирает oтцa для своего потомства   Борщ " Детский " (обычный)   Самое сложное в жизни - не усложнять себе жизнь   Доброе утро (видео)   Притча об истинной любви   Пусть все будет хорошо   "Ша, дети!" (притча для мам)   He cyдитe, дa нe cyдимы бyдeтe   Женщину нужно понять и простить... (видео)   Некоторые факты о кино и кинофильмах  

Новий порядок розгляду скарг щодо сплати недоїмки з ЄСВ із 09.11.2021

Міністерством фінансів України наказом від 30.08.21 № 489 "Про внесення змін до наказу Міністерства фінансів України від 09.12.15 N 1124", зареєстровано в Міністерстві юстиції України 13 жовтня 2021 року за N 1341/36963 (надалі – Наказ), викладено у новій редакції:
- Порядок розгляду контролюючими органами скарг на вимоги про сплату недоїмки зі сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування та на рішення про нарахування пені та накладення штрафу (надалі – Порядок);

- форму Рішення про залишення скарги без розгляду (додаток 1 до Порядку);

- форму Рішення про результати розгляду скарги (додаток 2 до Порядку).
Наказ опубліковано в "Офіційному віснику" від 29.10.2021 № 82. 
Цей Наказ набирає чинності через 10 днів з дня його офіційного опублікування, тобто 09.11.2021 року.

Що визначає Порядок?
Порядок визначає процедуру подання та розгляду апаратом Державної податкової служби України (надалі – ДПС) скарг на вимоги про сплату недоїмки зі сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування та на рішення про нарахування пені та накладення штрафу та скарг банків на рішення про накладення фінансових санкцій.
На які відносини не поширюється Порядок?
Порядок не застосовується щодо оскарження вимог та/або рішень податкових органів, дій або бездіяльності їх посадових осіб та інших працівників, якщо законодавством встановлено інший порядок оскарження таких вимог та/або рішень, дій або бездіяльності, а також у разі оскарження постанов, прийнятих у справах про адміністративні правопорушення.
Не підлягають адміністративному оскарженню:
- зобов'язання зі сплати єдиного внеску, самостійно визначені платником;
- вимоги та/або рішення, які оскаржувалися, та скарги щодо яких були розглянуті згідно з вимогами цього Порядку;
- вимоги та/або рішення, які оскаржені платником у судовому порядку
У який строк розглядається скарга на рішення ДПС?
Строк розгляду скарги скорочено до 20 календарних днів, передбачено можливість продовження строку розгляду до 60 днів.

Розглянемо головні зміни детальніше.
1. Пунктом 2 розділу І Порядку встановлено, що він не застосовується щодо оскарження вимог та/або рішень податкових органів, дій або бездіяльності їх посадових осіб та інших працівників, якщо законодавством встановлено інший порядок оскарження таких вимог та/або рішень, дій або бездіяльності, а також у разі оскарження постанов, прийнятих у справах про адміністративні правопорушення.
У разі якщо скарга стосується оскарження декількох вимог та/або рішень податкового органу, щодо частини яких існує інший порядок оскарження, вимоги Порядку застосовуються відносно тих вимог та/або рішень, стосовно яких не передбачені інші процедури оскарження.

2. У пункті 4 розділу І Порядку наведено значення нових термінів, що в ньому вживаються. Зокрема, розгляд матеріалів скарги у відкритому засіданні – розгляд матеріалів скарги, поданої до апарату ДПС, що відбувається на підставі клопотання платника єдиного соціального внеску (надалі – ЄСВ), або його уповноважених представників, за участю уповноважених представників Міністерства фінансів України, Державної регуляторної служби України, Ради бізнес-омбудсмена, а також представників засобів масової інформації.
Термінологія в Порядку вживається у значеннях, установлених Законом України від 08.07.10 № 2464 "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування" та іншими нормативно-правовими актами.

3. Пунктом 5 розділу І Порядку встановлено, що розгляд матеріалів скарг платників ЄСВ відбувається в закритому засіданні.

Розгляд матеріалів скарг у відкритому засіданні відбувається виключно на підставі письмового клопотання платника ЄСВ про відкритий розгляд матеріалів скарги, яке має містити:
перелік фахівців установ з числа, передбачених пунктом 4 розділу І Порядку, наведених вище, залучення яких необхідне для розгляду матеріалів скарги у відкритому засіданні;
надання згоди на розголошення посадовими особами ДПС відомостей про такого платника ЄСВ, що становлять конфіденційну інформацію, комерційну чи банківську таємницю та стали відомі під час виконання посадовими особами службових обов’язків;
надання згоди ДПС на присутність залучених осіб під час відкритого засідання.
Не допускається відкритий розгляд скарги, якщо в матеріалах справи наявні відомості, що становлять державну таємницю.
Відповідно до пункту 3 розділу VІ Порядку, апарат ДПС не має права відмовити в задоволенні клопотання платнику ЄСВ про розгляд матеріалів скарги у відкритому засіданні, за винятком випадків, коли в клопотанні відсутні відомості, зазначені вище та/або в матеріалах справи наявні відомості, що становлять державну таємницю.

4. Скарги на вимоги та/або рішення в паперовій та/або електронній формі* подаються безпосередньо до апарату ДПС. Рішення апарату ДПС є остаточним і не підлягає подальшому адміністративному оскарженню та може бути оскаржене в судовому порядку (розділ ІІ Порядку).

*Відтепер передбачено подання скарги в електронній формі через електронний кабінет (Порядок функціонування Електронного кабінету, затверджено наказом Міністерства фінансів України від 14.07.17 № 637, зареєстровано в Міністерстві юстиції України 01 серпня 2017 року за № 942/30810).

Нагадаємо, що раніше (до внесення змін) Порядком передбачалось подання скарги до податкових органів різного рівня (подача первинної та повторної скарги).

5. Як і раніше скарга подається протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання платником єдиного внеску вимоги та/або рішення податкового органу, що оскаржується. Але тепер встановлено, що у разі якщо останній день такого строку припадає на вихідний, неробочий або святковий день, останнім днем такого строку вважається перший робочий день, що настає за вихідним або святковим днем (пункти 1 і 2 розділу ІІІ Порядку).

6. У розділі ІV Порядку визначено перелік відомостей, які має містити скарга. Перелік таких відомостей значно розширено та конкретизовано.
Так, скарга платника ЄСВ подається в паперовій та/або електронній формі, у тому числі через електронний кабінет, та має містити таку інформацію:
повне найменування юридичної особи, прізвище, ім’я, по батькові (за наявності) громадянина або фізичної особи – підприємця, податкову адресу платника внеску, який подає скаргу;
найменування податкового органу;
реквізити оскаржуваного документа (вимога та/або рішення);
підстави, за якими оскаржується вимога та/або рішення, обставини справи, які, на думку платника ЄСВ, встановлені податковим органом неправильно чи не встановлені взагалі;
обґрунтування незгоди платника ЄСВ з вимогою та/або рішенням податкового органу з посиланням на норми законодавства;
вимоги та клопотання платника ЄСВ, який подає скаргу;
відомості щодо повідомлення податкового органу, вимога та/або рішення якого оскаржується, про подання скарги до апарату ДПС;
відомості про оскарження вимоги та/або рішення податкового органу до суду;
адресу, на яку потрібно надіслати рішення, прийняте за результатами розгляду скарги;
інші документи (розрахунки), на підставі яких визначено суму ЄСВ, що належить до сплати, або застосовано штрафну санкцію, нараховано пеню;
зауваження та пояснення, якщо вони були подані платником ЄСВ під час перевірки та прийняття вимоги та/або рішення;
висновки податкового органу щодо поданих зауважень і пояснень;
перелік документів, які додаються до скарги.
Скарги на вимоги та/або рішення та на дії податкових органів викладаються та подаються окремо.
Відповідно до пункту 1 розділу V Порядку скаргу подає платник ЄСВ особисто або через свого представника у паперовій формі безпосередньо до апарату ДПС або поштовим відправленням з повідомленням про вручення та описом вкладення та/або в електронній формі, у тому числі через електронний кабінет.

7. Відмова у прийнятті скарги на вимоги та/або рішення, відповідно до пункту 1 розділу VII Порядку, відбувається у таких випадках:
зобов’язання зі сплати ЄСВ були самостійно визначені платником внеску у звіті про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, компенсації) застрахованих осіб**;
аналогічні вимоги про сплату боргу (недоїмки) ЄСВ та/або рішення про нарахування пені та накладення штрафів вже оскаржувались та були розглянуті згідно з вимогами Порядку;
вимоги про сплату боргу (недоїмки) ЄСВ та/або рішення про нарахування пені та накладення штрафів оскаржені платником внеску в судовому порядку.

**Імовірно йдеться про Податковий розрахунок сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків – фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску.
Форму Податкового розрахунку і Порядок заповнення та подання його податковими агентами, затверджено наказом Міністерства фінансів України від 13.01.15  № 4, зареєстровано в Міністерстві юстиції України 30 січня 2015 року за № 111/26556 (у редакції відповідного наказу від 15.12.20 № 773).

Апарат ДПС зобов’язаний прийняти вмотивоване рішення та надіслати його платнику внеску протягом 20 календарних днів*** (раніше – 30 календарних днів) з дня отримання скарги на адресу платника єдиного внеску відділенням поштового зв’язку з повідомленням про вручення або надати йому під розписку.
***Цей строк може бути продовжено на строк не більше 60 календарних днів.
Якщо вмотивоване рішення за скаргою платнику внеску не надсилається протягом зазначеного строку (з урахуванням продовження), така скарга вважається повністю задоволеною на користь такого платника.

8. У розділі VІ Порядку перелічено права особи, яка подала скаргу, серед яких зазначено наступні:
отримання інформації про розгляд скарги та одержання рішення за результатами розгляду скарги;
ознайомлення з матеріалами адміністративного оскарження, виготовлення з них копії, виписки за допомогою технічних засобів;
здійснення технічної фіксації засідання з розгляду матеріалів скарги за допомогою фото, кінозйомки, відео-, звукозапису та інші.

 9. Відповідно до пункту 2 розділу IX Порядку за результатами розгляду скарги апарат ДПС приймає одне з таких рішень (оформлюється за формою згідно з додатком 1 до Порядку):
повністю задовольняє скаргу платника ЄСВ та скасовує вимогу та/або рішення податкового органу, що оскаржується;
частково задовольняє скаргу платника ЄСВ та в окремій частині скасовує вимогу та/або рішення податкового органу, що оскаржується;
залишає скаргу без задоволення, а вимогу та/або рішення податкового органу, яке оскаржується, без змін;
• збільшує суму ЄСВ, пені та штрафів, які належать до сплати, або недоїмки, раніше надісланих вимог та/або рішень.тут
Страниц (3)123 Вперёд