Національним
банком України розроблено та пропонується до обговорення додаткові вимоги щодо
взаємодії зі споживачами фінансових послуг та іншими особами під час
врегулювання простроченої заборгованості. Йдеться про додаткові вимоги щодо
етичної поведінки.
Національний
банк здійснює нагляд за додержанням кредитодавцем, новим кредитором та
колекторською компанією встановлених законодавством вимог щодо захисту прав
споживачів фінансових послуг, у тому числі й вимог щодо взаємодії під час
врегулювання простроченої заборгованості. Це передбачено статтею 26 Закону
України від 15.11.16 № 1734 "Про споживче кредитування".
У
разі виявлення практики врегулювання простроченої заборгованості, яка порушує
права та законні інтереси споживачів та інших осіб, Національний банк
встановлює додаткові вимоги щодо етичної поведінки.
Під
час підготовки додаткових вимог Національний банк використав результати аналізу
звернень споживачів фінансових послуг, які містять факти порушення їх прав та
вимог українського законодавства.
Мета
документа – забезпечити відповідальне ставлення фінансових установ та
колекторських компаній до всіх категорій споживачів фінансових послуг, а також
запобігти порушенню їх прав під час врегулювання простроченої заборгованості.
Вимоги
поширюватимуться на всіх кредитодавців, нових кредиторів та колекторські
компанії, які включені до реєстру колекторських компаній.
Детально
із запропонованими додатковими вимогами можна ознайомитися в проекті Положення
про встановлення додаткових вимог щодо взаємодії із споживачами фінансових
послуг та іншими особами при врегулюванні простроченої заборгованості (вимог
щодо етичної поведінки).
Матеріали
до обговорення доступні за посиланнями:
- проект
Положення;
- презентація проекту Положення;
- Таблиця (пропозиції та зауваження будуть розглянуті в
разі їх надання у формі таблиці, що додається).тут
Обговорення вимог триватиме з 22 листопада до 22 грудня 2021 року. Національний банк приймає зауваження та пропозиції до проекту Положення на електронну адресу: посилання.