Починаючи із 10 червня
поточного року діє Закон України від 05.02.21 № 1217 "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо обліку трудової
діяльності працівника в електронній формі, який дав старт обліку трудової
діяльності працівника в електронній формі" (надалі – Закон), відмови від паперової трудової книжки та
переведення даних про трудовий стаж в електронну форму.
Порядок подання
відомостей про трудову діяльність працівника, фізичної особи - підприємця,
фізичної особи, яка забезпечує себе роботою самостійно, в електронній формі,
затверджено постановою правління Пенсійного фонду України від 12.03.№ 11-1, зареєстровано
в Міністерстві юстиції України 16 червня 2021 року за № 802/36424.
Пенсійним фондом України
розроблено проекті постанови "Про порядок та черговість подання відомостей
для створення електронних трудових книжок", яким планується внести зміни
до зазначеної вище постанови, зокрема:
1. Вимагатимуть аби відомості про
трудову діяльність працівника в електронній формі подавались в будь-який період
упродовж 5 років з дня набрання чинності Законом, але з урахуванням першочергового
подання та опрацювання відомостей про трудову діяльність осіб, яким до настання
пенсійного віку залишилося 2 і менше років, та про трудову діяльність осіб за
період до 01 липня 2000 року.
2. Уточнять, що відомості про трудову
діяльність працівника будуть подавати до територіального органу Пенсійного
фонду України працівник особисто або через веб-портал електронних послуг Фонду
в електронній формі з обов'язковим накладанням кваліфікованого електронного
підпису працівника, страхувальника або представника страхувальника, якому
керівник страхувальника делегував відповідні повноваження.
3. Не доведеться сканувати сторінки
трудової книжки, до яких не внесено записи.
Скановані копії
виготовлятимемо в кольоровому форматі з оригіналів трудової книжки всіх
сторінок трудової книжки, до яких внесено записи.
Відомості про трудову
діяльність працівника подаватимемо один раз. Якщо виявимо неправильний чи
неточний запис про період роботи після 01 липня 2000 року або створимо
неправильний чи неточний електронний запис в кабінеті страхувальника або
застрахованої особи на веб-порталі Пенсійного фонду України - повторно подаватимемо титульну сторінку
документу та сторінку із змінами.
4. Відомості про трудову діяльність
працівника за період після 10.06.2021 року подаються у складі об'єднаної
звітності з ПДФО та ЄСВ (у складі Податкового розрахунку сум доходу,
нарахованого (сплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, і сум
утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску, затверджено
наказом Міністерства фінансів України від 13.01.15 № 4, зареєстровано в
Міністерстві юстиції України 30 січня 2015 року за № 111/26556 (у редакції відповідного
наказу 15 грудня 2020 року № 773).
Відсутні в реєстрі застрахованих осіб відомості про прийняття на роботу, переміщення з одного структурного підрозділу до іншого або переведення на іншу постійну посаду (роботу), звільнення, поновлення на роботі, а також про присвоєння, зміну або позбавлення рангу, розряду, класу, звання, категорії, складання присяги, стажування, навчання будуть подаватись страхувальником через веб-портал електронних послуг Пенсійного фонду України в електронній формі шляхом створення відповідного електронного запису в електронному кабінеті страхувальника не пізніше дня звільнення працівника.