77

Улыбайтесь,пусть начальство ослепнет!

Яка форма звертання до адресата у службовому листі?

Що слід зазначати пiсля слова "шановний" у звертаннях пiд час написання службових листiв — ім'я та по батьковіi чи прiзвище адресата?

Кожен iз варiантiв є правильним. Загалом в українськiй дiловiй мовi закрiпленi такi форми називання особи у звертаннях:
iнiцiали та прiзвище — 
"Шановний пане І. С. Морозенко",  "Шановна панi С. Г. Морозенко";

прiзвище — 

"Шановний пане Федорчук",  "Шановна панi Федорчук";

iм’я та iм’я по батьковi — 
"Шановний пане Дмитре Євгеновичу",  "Шановна панi Ольго Борисiвно";
iм’я та прiзвище — 
"Шановний пане Євгене Дмитрук",  "Шановна панi Нiно Дмитрук";
iм’я — 
"Шановний пане Гнате",  "Шановна панi Людмило";
посада — 
"Шановний пане менеджере",  "Шановна панi менеджер";
вчене звання — 
"Шановний пане магiстре",  "Шановна панi магiстр".


Яка форма звертання до адресата у службовому листi є правильною: 
"Шановний пане І. В. Кононенко" чи "Шановний пане І. В. Кононенку"?

Вiдповiдно до граматичних норм української мови iм’я та по батьковi особи в етикетнiй формулi звертання набувають форми кличного вiдмiнка, а прiзвище вимагає форми називного вiдмiнка. 
Отже, правильно написати так: "Шановний пане І. В. Кононенко".

(Довiдник секретаря та офiс-менеджера)