
Фондом у повному обсязі виконуються усі функції та
завдання, передбачені Законом, зокрема, щодо надання матеріального
забезпечення, страхових виплат та соціальних послуг, профілактики нещасних
випадків, здійснення перевірки обґрунтованості видачі та продовження листків
непрацездатності застрахованим особам, контролю за використанням роботодавцями
та застрахованими особами коштів Фонду тощо.
Прийняті постанови Фонду розміщено на веб-сайті Фонду в
розділі "Нормативно-правова база - Постанови правління Фонду".
Відповідно до пункту 9 розділу VII "Прикінцеві та
перехідні положення" Закону нормативно-правові та розпорядчі акти Фонду
соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних
захворювань України та Фонду соціального страхування з тимчасової втрати
працездатності діють до затвердження відповідних рішень Фондом.
Ураховуючи зазначене, страхувальники подають до Фонду
соціального страхування:
- Звіт по коштах загальнообов'язкового державного соціального
страхування у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами,
зумовленими похованням, затверджено постановою правління Фонду соціального
страхування з тимчасової втрати працездатності від 18.01.11 № 4 "Про
затвердження Порядку формування та подання страхувальниками звітності по коштах
загальнообов'язкового державного соціального страхування у зв’язку з тимчасовою
втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням", зареєстровано
в Міністерстві юстиції України 24 березня 2011 року за № 392/19130 (надалі - Порядок № 4);
- Звіт щодо сплати заборгованості зі сплати страхових
коштів до Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та
професійних захворювань України, затверджено постановою правління Фонду
соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних
захворювань України від 30.11.10 № 31 "Про порядок стягнення та обліку
заборгованості зі сплати страхових внесків до Фонду соціального страхування від
нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України", зареєстровано
в Міністерстві юстиції України 17 грудня
2010 року за № 1286/18581 (надалі -
Постанова № 31).
Для приведення нормативних актів Фонду у відповідність до
вимог чинного законодавства виконавчою дирекцією Фонду здійснюється розроблення
єдиної форми звітності страхувальників по коштах Фонду, запровадження якої
надасть можливість зменшити навантаження на роботодавців, зокрема, шляхом
зменшення кола осіб, які подають звітність до Фонду, і можливість її подання
страхувальниками в електронному вигляді.
Що стосується Порядку фінансування страхувальників для
надання застрахованим особам матеріального забезпечення за рахунок коштів Фонду
соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, затверджено
постановою правління Фонду соціального страхування з тимчасової втрати
працездатності від 22.12.10 № 26, зареєстровано в Міністерстві юстиції України 25 січня
2011 року за № 111/18849, то він буде приведений відповідно до Закону у зв’язку
з утворенням Фонду соціального страхування України та прийнятий правлінням
Фонду після погодження з Державною регуляторною службою України.
На сьогодні порядок роботи комісій із соціального
страхування підприємства, установи, організації регулюється Положенням про
комісію (уповноваженого) підприємства, установи, організації із
загальнообов'язкового державного соціального страхування у зв’язку з тимчасовою
втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, затверджено
постановою правління Фонду соціального страхування з тимчасової втрати
працездатності від 23.06.08 № 25, зареєстровано в Міністерстві юстиції України 14 липня 2008 року за № 636/15327.
Наразі розробляється нове Положення про комісію
(уповноваженого) із соціального страхування у зв’язку з тимчасовою втратою
працездатності, що має на меті приведення у відповідність до норм діючого
законодавства порядку роботи комісій (уповноважених) із соціального
страхування.
Оновлене Положення збереже більшість норм, які регулюють
роботу комісії (уповноваженого) із соціального страхування на підприємстві, в
установі, організації, які передбачені на сьогоднішній день. Також в Положенні
будуть враховані зміни найменування страховика на Фонд соціального страхування
України і його робочих органів.
Слід зазначити, що згідно із частиною 7 статті 6 Закону передбачено,
що рішення правління Фонду, які відповідно до закону є регуляторними актами,
розробляються, розглядаються, приймаються та оприлюднюються з урахуванням вимог
Закону України від 11.09.03 № 1160 "Про засади державної регуляторної
політики у сфері господарської діяльності". У зв'язку із тим, що Положення
є регуляторним актом, зміни до нього будуть розглядатися правлінням Фонду після
погодження з Державною регуляторною службою України.
Лист Фонду соціального страхування України від 12.10.17 №2.4-38-803