77

Улыбайтесь,пусть начальство ослепнет!
Возвращайтесь   Мир дому твоему   Несколько секретов работы с тестом   Пельмени, тушённые в подливе   Как поддерживать чистоту лимфатической системы   Оpлицa выбирает oтцa для своего потомства   Борщ " Детский " (обычный)   Самое сложное в жизни - не усложнять себе жизнь   Доброе утро (видео)   Притча об истинной любви   Пусть все будет хорошо   "Ша, дети!" (притча для мам)   He cyдитe, дa нe cyдимы бyдeтe   Женщину нужно понять и простить... (видео)   Некоторые факты о кино и кинофильмах  

Е-лікарняні (відповіді ФССУ на запитання)

Фонд соціального страхування України інформує, що з початку впровадження е-лікарняних було створено вже 2,5 млн медичних висновків, а правила роботи з електронними листками непрацездатності унормували. Роз’яснення щодо більшості нюансів, які виникають під час роботи з е-лікарняними, уже доступні на офіційних ресурсах Міністерства соціальної політики, Міністерства охорони здоров’я, Фонду соціального страхування України, Пенсійного фонду України, а саме:
що робити працівнику, якому відкрили е-лікарняний: посилання
які особливості призначення допомоги від ФССУ за е-лікарняними по вагітності та пологах: посилання
як роботодавцю оформити заяву-розрахунок за е-лікарняним: посилання
Нововведення та додаткові роз’яснення публікуються на офіційних ресурсах: посилання, посилання та посилання.

Крім того, фахівці Фонду соціального страхування України (надалі – ФССУ) проводять семінари, онлайн-зустрічі та надають консультації.
Так, 26 жовтня, відбулася зустріч із членами Американської торговельної палати на тему впровадження електронних лікарняних. Від ФССУ участь у заході взяли заступник директора ВД ФССУ, начальник управління страхових виплат і матеріального забезпечення, заступник начальника управління - начальник відділу матеріального забезпечення, а також заступник начальника управління – начальник відділу медичної експертизи.
Представники ФССУ надали актуальні рекомендації щодо роботи з електронними лікарняними та відповіли на запитання учасників. Наводимо окремі з них.

Щодо помилок під час формування е-лікарняних

Електронні листки непрацездатності формуються на підставі медичного висновку про тимчасову непрацездатність для тих пацієнтів, яких було ідентифіковано як застрахованих осіб. Однак бувають випадки, коли е-лікарняний не створюється — найчастіше це пов’язано із помилками в персональних даних. Інформація щодо пацієнта вноситься у медичний висновок автоматично і збігається з даними, зазначеними у декларації із сімейним лікарем. Якщо персональні дані пацієнта, зазначені в декларації, не збігаються з даними в реєстрі застрахованих осіб, е-лікарняний не створиться.
Часто такі помилки пов’язані із застарілою інформацією, яка не була вчасно оновлена застрахованими особами та їх роботодавцями (наприклад, у разі зміни прізвища), а також різними варіантами написання П. І. Б. (наприклад, Наталя і Наталія).
Тож працівникам важливо слідкувати за актуальністю своїх персональних даних і завчасно перевіряти правильність внесеної інформації. Про всі зміни потрібно оперативно повідомляти лікаря і роботодавця.

Щодо оплати е-лікарняних працівникам, які продовжували роботу

Сьогодні в разі створення медичного висновку електронний лікарняний сформується за замовчуванням. Тож у окремих випадках працівники, для яких було створено е-лікарняний, можуть продовжувати роботу. Так відбувається, наприклад, коли працівник відвідав лікаря для консультації або проведення діагностики, однак фактично не втратив працездатність. За такими е-лікарняними допомога по тимчасовій втраті працездатності не призначається, адже працівник продовжував роботу і не втрачав заробітку за цей період.

Щодо перетинання періодів тимчасової непрацездатності в різних е-лікарняних

Період непрацездатності працівника визначається в медичному висновку та відображається в е-лікарняному. Однак якщо до електронної системи охорони здоров’я надходить інший медичний висновок, і періоди непрацездатності перетинаються, тривалість е-лікарняних може бути скорочена.
Є три найчастіші причини скорочення, коли новий медичний висновок:
• створено в межах одного випадку непрацездатності;
• не пов’язаний із попереднім, але засвідчує непрацездатність у межах тієї ж категорії;
• засвідчує початок іншого страхового випадку з іншої категорії причин непрацездатності.
Детальніше про правила скорочення та їх принципи: посилання

Щодо функціонування паперових лікарняних

З першого жовтня всі заклади охорони здоров’я перейшли на створення медичних висновків замість видачі паперових лікарняних. Однак існують чотири винятки, у разі яких пацієнту видадуть паперовий листок непрацездатності:
• продовження лікарняних, які було видано на папері до 01.10.2021 року;
• технічні помилки, які призвели до неможливості формування е-лікарняного та які не було усунуто упродовж 7 (сім) днів;
• помилки під час створення медичного висновку та спливу строку (7 днів), протягом якого лікар мав можливість внести зміни;
• у разі всиновлення новонародженої дитини.

Щодо затримок в оплаті е-лікарняних

У зв’язку із зростанням кількості листків непрацездатності (як паперових, так і електронних), які передаються до ФССУ на оплату, а також через системне зменшення упродовж декількох років відсотку частки ЄСВ, яка направляється до бюджету ФССУ (загалом майже на 5 %, що у грошовому еквіваленті розрахунково дорівнює близько 16 млрд. гривен недоотриманих коштів), сьогодні наявні затримки у фінансуванні матеріального забезпечення.
Потреба у видатках перевищує доходи від частки ЄСВ упродовж усього поточного року та корелює із зростанням сум допомог за листками непрацездатності, виданими, у тому числі, в разі лікування від COVID-19. Наприклад, за підсумками вересня цього року перевищення потреби у видатках на виплати і медико-соціальні послуги над фактичними доходами від частки ЄСВ, з якої складається бюджет ФССУ, склало 2,2 млрд. гривен.
Дата фінансування допомог за листками непрацездатності залежить від дати подання роботодавцем заяви-розрахунку.
Слідкувати за станом фінансування можна у телеграм-каналі ФССУ: посилання
Детальніше: посилання
Страниц (3)123 Вперёд