П'ятий апеляційний
адміністративний суд на своїй сторінці у Facebook повідомив про проблему в оформленні е-лікарняних через апостроф. Як відомо, у червні
2021 року в Україні було запущено електронні медичні висновки про тимчасову
непрацездатність (е-лікарняні). Остаточно перехід на електронні лікарняні
відбувся 01 жовтня поточного року.
Проте впроваджена
депаперизація лікарняних містить суттєві недоліки, які потребують негайного
вирішення. Так, база даних Пенсійного фонду і база даних е-лікарняних медичних
закладів містить один тип апострофа, а база даних Фонду соціального страхування
не підтягує такі лікарняні, тому що в них іншій тип апострофа.
У підсумку всі
особи, у прізвищі яких є апостроф, не в змозі користуватись е-лікарняними через
відмову приймати їх у роботодавців органами соцстраху. У такому випадку,
незважаючи на масштабність цієї проблеми, такі особи змушені звертатись до
сімейних лікарів за довідкою, яка б підтверджувала правильність написання
прізвища, хоча до повноважень сімейних лікарів засвідчення написання
правильності прізвища та засвідчення паспортних даних особи взагалі не входить.
На думку суду,
ситуація є критичною, оскільки це стосується не конкретної особи, а носить
масовий характер.
У повідомленні
зазначено, що гарячі лінії Фонду соціального страхування та Міністерства
цифрової трансформації України через перезавантаженність недоступні.