Соціальна
норма житла, в межах якої держава надає громадянам пільги на оплату
житлово-комунальних послуг, витрат на управління багатоквартирним будинком установлена
для:
1) оплати житлової послуги - послуги з
управління багатоквартирним будинком; витрат на управління багатоквартирним
будинком - 21 кв. метр загальної площі на одну особу та додатково 10,5 кв.
метра на сім’ю;
2) оплати комунальних послуг - послуг з
постачання теплової енергії для потреб централізованого або автономного
опалення, з постачання та розподілу природного газу або постачання та розподілу
електричної енергії для індивідуального опалення незалежно від джерела та виду
енергії - 21 кв. метр опалюваної площі на одну особу та додатково 10,5 кв.
метра на сім’ю.
Для сімей ветеранів війни, жертв нацистських
переслідувань, що складаються лише з непрацездатних осіб (статті 12, 13, 14 і
15 Закону України від 22.10.93 № 3551 “Про статус ветеранів війни, гарантії їх
соціального захисту” та статті 6-1, 6-2, 6-3, 6-4 Закону України від 23.03.2000№ 1584 “Про жертви нацистських переслідувань”), у разі використання природного
газу для індивідуального опалення зазначена норма становить 42 кв. метри
опалюваної площі на одну особу, яка має право на знижку плати, та додатково 21
кв. метр на сім’ю (пункт 2 Постанови № 2017).
Положення
про порядок призначення житлових субсидій, затверджено постановою Кабінету
Міністрів України від 21.10.95 № 848 “Про спрощення порядку надання населенню
субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг,
придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива” (у
редакції відповідної постанови від 14.08.19 № 807) (надалі – Постанова № 848).
Житлова субсидія є безповоротною
адресною державною соціальною допомогою вразливим споживачам
житлово-комунальних послуг - мешканцям домогосподарств, що проживають в
житлових приміщеннях (будинках) і не можуть самотужки платити за житлово-комунальні
послуги, оплачувати витрати на управління багатоквартирним будинком, витрати на
комунальні послуги, витрати на придбання скрапленого газу, твердого та рідкого
пічного побутового палива в такому будинку. Суми призначеної, але не виплаченої
у зв’язку із смертю одержувача житлової субсидії виплачуються одному із членів
домогосподарства, з урахуванням яких призначалася субсидія, за письмовим
зверненням такої особи, поданим протягом трьох місяців після смерті одержувача .
Отримання
житлових субсидій не пов’язане і не тягне за собою зміни форми власності житла.
Право
на отримання житлової субсидії мають громадяни України, іноземці та особи без
громадянства, які на законних підставах перебувають на території України (далі
- громадяни), що проживають у житлових приміщеннях (будинках).
Житлові субсидії призначаються за
наявності різниці між розміром плати за житлово-комунальні послуги
та/або скраплений газ, тверде та рідке пічне побутове паливо, за абонентське
обслуговування для споживачів комунальних послуг, що надаються за
індивідуальними договорами про надання комунальних послуг або за
індивідуальними договорами з обслуговуванням внутрішньобудинкових систем про
надання комунальних послуг, внеску/платежу об’єднанню на оплату витрат на
управління багатоквартирним будинком у межах соціальної норми житла, соціальних
нормативів житлово-комунальних послуг, скрапленого газу, твердого та рідкого
пічного побутового палива, витрат на управління багатоквартирним будинком (далі
- соціальні норми житла та соціальні нормативи житлово-комунального
обслуговування) і розміром обов’язкового відсотка платежу, установленого
відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 27.07.98 № 1156 “Про
новий розмір витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого
газу, твердого та рідкого пічного побутового палива у разі надання житлової
субсидії”.
Житлові
субсидії на придбання твердого та рідкого пічного побутового палива
призначаються у разі, коли домогосподарство не отримує комунальну послугу з
постачання теплової енергії для централізованого опалення (теплопостачання) та
не використовує природний газ або електричну енергію для індивідуального
опалення.
Якщо:
- для
опалення житлового приміщення (будинку) одночасно використовується теплова
енергія та/або природний газ, та/або електрична енергія, соціальні нормативи
для опалення (теплопостачання) приміщення (будинку) під час розрахунку житлової
субсидії застосовуються тільки на одну комунальну послугу;
- в
установленому порядку здійснено відключення споживачів від централізованого
опалення (теплопостачання) і громадяни для обігріву приміщень використовують
побутові електроприлади, для розрахунку розміру житлових субсидій в
опалювальний сезон застосовуються соціальні нормативи на комунальну послугу з
постачання та розподілу електричної енергії для індивідуального опалення.
Зазначені
розрахунки здійснюються на підставі акта обстеження матеріально-побутових умов
домогосподарства та акта обстеження стану зовнішньо- і внутрішньобудинкових
електромереж щодо їх відповідності вимогам нормативно-правових актів, що
проведені організаціями, які здійснюють обслуговування таких мереж.
Форма
акта обстеження матеріально-побутових умов сім'ї, затверджено наказом
Міністерства праці та соціальної політики України від 28.04.2004 N 95, зареєстровано в Міністерстві юстиції
України 08 червня 2004 року за N
703/9302.
У
разі використання для обігріву житлових приміщень індивідуальних
електроопалювальних установок, введених в експлуатацію в установленому порядку,
що підтверджується документально, під час розрахунку розміру житлової субсидії
в опалювальний сезон застосовуються соціальні нормативи на комунальну послугу з
постачання та розподілу електричної енергії для індивідуального опалення та
соціальні нормативи на комунальну послугу з постачання та розподілу електричної
енергії для побутових потреб.
Куди звертатись для
призначення житлової субсидії
(документи, збір
відомостей про заявника, порядок призначення)
Відповідно
до пункту 9 Постанови № 848 призначення житлових субсидій здійснюється
структурними підрозділами з питань соціального захисту населення. Контроль за
правильністю призначення і виплати житлових субсидій здійснює Національна
соціальна сервісна служба України (утворена постановою Кабінету Міністрів
України від 26.08.20 № 783) та її територіальні органи.
Заяви
про призначення та надання житлової субсидії за формою згідно з додатком 1 до Положення про порядок призначення житлових субсидій (надалі - заява) з необхідними
документами приймаються від громадян структурними підрозділами з питань
соціального захисту населення за місцем їхньої реєстрації.
З 01
січня 2021 року заяви з необхідними документами приймаються від громадян
структурними підрозділами з питань соціального захисту населення районних
держадміністрацій лише у разі надіслання їх поштою або в електронній формі
(через офіційний веб-сайт Міністерства соціальної політики України, інтегровані
з ним інформаційні системи органів виконавчої влади та органів місцевого
самоврядування або Єдиний державний веб-портал електронних послуг).
Заяви
з необхідними документами також приймаються уповноваженими посадовими особами
виконавчого органу сільської, селищної, міської ради відповідної територіальної
громади (далі - посадові особи виконавчого органу) та посадовими особами центру
надання адміністративних послуг, які передають їх протягом трьох робочих днів з
дати їх надходження відповідному структурному підрозділу з питань соціального
захисту населення
Звертаємо увагу, що з 01 липня 2021 року заяви з
необхідними документами приймаються посадовими особами виконавчого органу або
центру надання адміністративних послуг виключно
з формуванням електронної справи.
Заяви
з необхідними документами (після формування електронної справи) у паперовому
вигляді передаються відповідному структурному підрозділу з питань соціального
захисту населення не рідше ніж раз на два тижні.
Якщо
рішення про призначення (відновлення) житлової субсидії приймається на підставі
акта обстеження матеріально-побутових умов сім’ї, структурному підрозділу з
питань соціального захисту населення передається відповідний акт, який
складається посадовою особою виконавчого органу.
Інформація
про призначені житлові субсидії вноситься структурним підрозділом з питань
соціального захисту населення до Єдиного державного реєстру отримувачів
житлових субсидій.
Пунктом 43 Положення про порядок призначення житлових
субсидій встановлено, що для призначення
житлової субсидії громадянин, особа якого
посвідчується паспортом або іншим документом, подає за
зареєстрованим місцем проживання (орендарі,
внутрішньо переміщені особи - за фактичним місцем проживання):
- заяву;
- декларацію;
- довідки
про доходи - у разі зазначення в декларації доходів, інформація про які
відсутня у ДПС, Пенсійному фонді України, фондах соціального страхування тощо і
відповідно до законодавства не може бути отримана за запитом структурного
підрозділу з питань соціального захисту населення у порядку, встановленому Положенням
про
порядок призначення житлових субсидій. У разі неможливості підтвердити такі
доходи довідкою до декларації додається письмове пояснення із зазначенням їх
розміру;
- копію
договору про реструктуризацію заборгованості з оплати житлово-комунальних
послуг (у разі наявності);
- договір
наймання (оренди) житла (у разі наявності);
- інші
документи, які не передбачені цим пунктом, але відповідно до цього Положення
необхідні для розгляду питання по суті (у разі потреби).
Заява
та декларація можуть бути надіслані поштою або в електронній формі через Єдиний
державний веб-портал електронних послуг “Портал Дія” (надалі - Портал Дія), офіційний веб-сайт Міністерства соціальної
політики України або інтегровані з ними інформаційні системи органів виконавчої
влади та органів місцевого самоврядування, а також інформаційні системи Міністерства
(з накладенням кваліфікованого електронного підпису).
У разі:
- отримання надісланих з використанням засобів телекомунікаційних систем заяви та
декларації, в яких відсутній кваліфікований електронний підпис із застосуванням
електронної системи ідентифікації, що використовує базу клієнтських даних
банків, житлова субсидія призначається лише після підписання заявником
зазначених документів у паперовій формі протягом місяця з дня подання заяви та
декларації в електронній формі, зокрема під час складання акта обстеження
матеріально-побутових умов домогосподарства;
- коли заяву та декларацію в зазначений строк не підписано незалежно від причин
відсутності підпису заявника, громадянин (у разі бажання отримати житлову
субсидію) зобов’язаний подати нові заяву та декларацію.
Заява і декларація вважаються
такими, що не подані, у разі, коли:
- не
внесені у повному обсязі відомості про членів домогосподарства (прізвище, ім’я
та по батькові, сімейний стан, число, місяць і рік народження, серія (за
наявності) та номер паспорта чи іншого документа, що посвідчує особу, реєстраційний
номер облікової картки платника податків (крім осіб, які через свої релігійні
переконання відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки
платника податків та повідомили про це відповідному контролюючому органу і
мають відмітку в паспорті);
- не
внесені у повному обсязі відомості про членів сім’ї осіб із складу
домогосподарства, доходи яких враховуються під час призначення субсидії
(прізвище, ім’я та по батькові, сімейний зв’язок з особою із складу
домогосподарства, число, місяць і рік народження, серія (за наявності) та номер
паспорта чи іншого документа, що посвідчує особу, реєстраційний номер облікової
картки платника податків (крім осіб, які через свої релігійні переконання
відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника
податків та повідомили про це відповідному контролюючому органу і мають
відмітку в паспорті);
- не
зазначені відомості про адресу домогосподарства та номери особових рахунків.
У
разі виявлення помилки у заяві та/або декларації структурний підрозділ з питань
соціального захисту населення повідомляє громадянину про необхідність протягом
30 календарних днів виправлення помилки. Якщо протягом визначеного строку
громадянин не виправив помилки у заяві та/або декларації, структурний підрозділ
з питань соціального захисту населення відмовляє у призначенні житлової
субсидії. Зазначений строк може бути продовжено на час хвороби заявника, що
підтверджується документально.
Під
час прийому документів для призначення житлової субсидії забороняється вимагати
від громадян документи, подання яких не передбачено Положенням про
порядок призначення житлових субсидій.
У
разі коли документи, передбачені пунктом 43 Положення, подано не в повному
обсязі, структурний підрозділ з питань соціального захисту населення інформує
заявника про необхідність подання таких документів.
Питання
призначення житлової субсидії розглядається структурним підрозділом з питань
соціального захисту населення за умови надходження документів, які не були
подані одночасно із заявою, протягом 30 днів з дня подання заяви.
Громадянин:
- який звернувся за призначенням житлової субсидії, має право надавати
структурному підрозділу з питань соціального захисту населення додаткові
документи, що не передбачені Положенням про порядок
призначення житлових субсидій, але необхідні для прийняття об’єктивного
рішення;
- несе відповідальність за подані відомості в заяві, декларації, інших
документах, що вплинули на встановлення права на призначення житлової субсидії
та на визначення її розміру.
Відповідно
до пункту 50 Положення про порядок призначення житлових субсидій для
призначення житлових субсидій на запит структурних підрозділів з питань
соціального захисту населення у п’ятиденний строк з дня його отримання
подаються відомості про:
- доходи
осіб та сплату єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне
страхування з реєстру застрахованих осіб Державного реєстру
загальнообов’язкового державного соціального страхування Пенсійним фондом
України у порядку, встановленому Пенсійним фондом України та Міністерством
соціальної політики України;
- доходи
осіб з Державного реєстру фізичних осіб - платників податків, а також групу
платників єдиного податку, до якої належить фізична особа - підприємець, що
обрала спрощену систему оподаткування, - Державна податкова служба України у
порядку, встановленому Міністерством соціальної політики та Міністерством фінансів
України;
- перетин
державного кордону особами, у яких обов’язково зазначаються дати перетину
державного кордону, - Державна прикордонна служба України;
- наявність
в осіб транспортних засобів - уповноваженими органами МВС у порядку,
встановленому Міністерством соціальної політики та Міністерством внутрішніх
справ України;
- реквізити
документів, що посвідчують особу, підтверджують громадянство або право іноземця
або особи без громадянства на законних підставах перебувати на території
України, - Державна міграційна служба України у порядку, встановленому Міністерством
соціальної політики та Міністерством внутрішніх справ України;
- склад
зареєстрованих у житлових приміщеннях (будинках) осіб - органами місцевого
самоврядування або уповноваженими ними органами;
- забезпеченість
громадян житловою площею та комунальними послугами - управителями,
об’єднаннями, виконавцями комунальних послуг, у яких зазначається:
- розмір цін і тарифів на житлово-комунальні послуги і платежів за такі послуги;
- розмір внесків/платежів об’єднанню на оплату витрат на управління багатоквартирним
будинком та комунальні послуги в такому будинку.
- суму
простроченої понад три місяці (на дату подання такої інформації) заборгованості
з оплати житлово-комунальних послуг, витрат на управління багатоквартирним
будинком, строк позовної давності якої не минув, а також суму простроченої
понад три місяці (на дату подання такої інформації) заборгованості з оплати
абонентського обслуговування для споживачів комунальних послуг, що надаються за
індивідуальними договорами про надання комунальних послуг або за
індивідуальними договорами з обслуговуванням внутрішньобудинкових систем про
надання комунальних послуг.
До
суми такої заборгованості за послугу з постачання та розподілу природного газу
не включається заборгованість, що нарахована виконавцем комунальної послуги з
посиланням на рішення суду щодо норм споживання природного газу побутовими
споживачами у разі відсутності лічильників газу та у зв’язку з приведенням
об’ємів використаного природного газу побутовими споживачами відповідно до
стандартних умов.
Зазначені
вище відомості, можуть надаватися структурному підрозділу з питань соціального
захисту населення у вигляді довідок, даних на електронних носіях інформації
тощо.
Якщо
звернення за призначенням субсидії надійшло через Портал Дія, відповідний
структурний підрозділ з питань соціального захисту населення отримує необхідну
для призначення субсидії інформацію згідно з Порядком організації електронної
інформаційної взаємодії державних електронних інформаційних ресурсів, затверджено
постановою Кабінету Міністрів України від 10.05.18 № 357 “Деякі питання
організації електронної взаємодії державних електронних інформаційних ресурсів”.
Проведення
перевірки достовірності даних, що надійшли від осіб, які звертаються за
призначенням житлових субсидій, здійснюється на підставі даних, зокрема
отриманих шляхом автоматизованого доступу, з:
- Державного
реєстру речових прав на нерухоме майно - про право власності на земельну
ділянку, квартиру (будинок);
- Державного
реєстру актів цивільного стану громадян - про державну реєстрацію шлюбу,
розірвання шлюбу, народження, смерті осіб;
- Єдиного
реєстру боржників - про заборгованість за виконавчими провадженнями щодо
стягнення аліментів;
- Єдиного
державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських
формувань - про зареєстрованих фізичних осіб - підприємців.
Структура та формат інформаційних файлів, що
передаються та приймаються в порядку взаємодії інформаційних систем,
визначаються Міністерством соціальної політики та Міністерством юстиції України
шляхом прийняття спільних рішень, які оформлюються окремими протоколами.
Визначена
цим пунктом процедура взаємодії інформаційних систем діє до підключення
відповідних інформаційних систем до системи електронної взаємодії державних
електронних інформаційних ресурсів відповідно до Положення про електронну
взаємодію державних електронних інформаційних ресурсів, затверджено постановою
Кабінету Міністрів України від 08.09.16 № 606.
У
разі неподання органами місцевого самоврядування або уповноваженими ними
органами відомостей про склад зареєстрованих у житловому приміщенні осіб у
строки, встановлені Положенням про порядок призначення житлових
субсидій, а також у разі відсутності таких відомостей, рішення про кількість
членів домогосподарства, на яких призначається житлова субсидія, приймається
структурним підрозділом з питань соціального захисту населення на підставі акта
обстеження матеріально-побутових умов домогосподарства.
Структурні підрозділи з питань соціального
захисту населення мають право робити запити та безоплатно отримувати у строк до
10 календарних днів від інших підприємств, установ і організацій інформацію,
необхідну для призначення житлових субсидій та проведення перевірок
достовірності даних, отриманих від осіб, які звертаються за їх призначенням.
У
разі коли документи, передбачені пунктом 43 цього Положення, подано не в
повному обсязі, житлова субсидія призначається за умови надходження документів,
яких не подано одночасно із заявою, протягом 30 днів з дня подання заяви.
Якщо
інформацію, необхідну для призначення житлової субсидії (в тому числі на
наступний період) та автоматичного розрахунку житлової субсидії на опалювальний
сезон отримати неможливо внаслідок помилки, виявленої під час обміну
інформацією із суб’єктами надання інформації, державними реєстрами чи
ресурсами, структурний підрозділ з питань соціального захисту населення
повідомляє громадянину про необхідність виправлення помилки самим заявником і
проводить розрахунок житлової субсидії протягом 10 днів після подання ним
оновлених даних та/або отримання необхідної інформації.
У
разі коли:
- заявник
не згоден з рішенням структурного підрозділу з питань соціального захисту
населення про відмову у призначенні житлової субсидії або визначений розмір
субсидії, що прийнято на підставі інформації, отриманої під час обміну
інформацією із суб’єктами надання інформації, державними реєстрами чи
ресурсами, яку заявник вважає некоректною, заявник самостійно вживає заходів до
уточнення такої інформації у відповідних першоджерелах;
- протягом
30 календарних днів після отримання повідомлення про необхідність виправлення
помилки заявник не вчинив дій щодо її виправлення та/або не подав документи,
передбачені пунктом 43 Положення про порядок
призначення житлових субсидій, структурний підрозділ з питань соціального
захисту населення приймає рішення про відмову у призначенні житлової субсидії,
про що інформує заявника в установленому порядку. Зазначений строк
продовжується на час хвороби заявника, що підтверджується документально.
Структурним
підрозділом з питань соціального захисту населення протягом 10 календарних днів
з дня подання усіх зазначених вище документів та отримання інформації приймається
рішення про:
- призначення житлової субсидії;
- непризначення
житлової субсидії (у разі, коли за результатами розрахунку житлової субсидії її
розмір має нульове або від’ємне значення);
- відмову
в призначенні житлової субсидії.
У разі прийняття рішення про:
- призначення (непризначення) житлової субсидії
структурний підрозділ з питань соціального захисту населення повідомляє
заявнику про прийняте рішення протягом трьох календарних днів з дня його
прийняття. Структурний підрозділ з питань соціального захисту населення
самостійно обирає форму такого повідомлення (в паперовому або електронному (за
наявності адреси електронної пошти) вигляді та спосіб для повідомлення
(особиста бесіда, поштовий зв’язок, СМС-повідомлення, електроні засоби зв’язку,
електронна пошта (за наявності), повідомлення через Портал Дія);
- відмову в призначенні житлової субсидії
структурний підрозділ з питань соціального захисту населення повідомляє
заявнику про прийняте рішення протягом трьох календарних днів з дня його
прийняття. Заявник про прийняте рішення інформується в паперовому вигляді з
врученням відповідного повідомлення під особистий підпис із зазначенням причин
відмови і порядку оскарження прийнятого рішення.
Водночас
варто зазначити, що заявник має право оскаржити до суду рішення структурного
підрозділу з питань соціального захисту населення щодо розміру призначеної
субсидії або про відмову в призначенні житлової субсидії.
Повідомлення щодо виникнення
змін після призначення житлової
субсидії
Відповідно
до пункту 90 Положення про порядок призначення житлових субсидій громадянин,
якому призначено житлову субсидію, зобов’язаний протягом 30 календарних днів
поінформувати структурний підрозділ з питань соціального захисту населення про
виникнення обставин, зокрема щодо:
- зміни
складу зареєстрованих у житловому приміщенні (будинку) членів домогосподарств;
- зміни
соціального статусу членів домогосподарства;
- зміни
у складі сім’ї члена домогосподарства;
- зміни
переліку отримуваних житлово-комунальних послуг, умов їх надання;
- зміни
управителя, виконавця комунальних послуг (крім випадків, коли інформація про
зміну надається виконавцем послуги), створення об’єднання;
- отримання
ним або членом сім’ї особи із складу домогосподарства одноразово доходу у сумі,
що перевищує 25-кратний розмір прожиткового мінімуму, встановленого для
працездатних осіб (крім цільової благодійної допомоги, що надається на здобуття
освіти, отримання медичних послуг, подолання наслідків стихійного лиха, аварій,
епідемій та епізоотій загальнодержавного або місцевого характеру, екологічних,
техногенних та інших катастроф у місцевостях, оголошених зонами надзвичайної
екологічної ситуації; страхових виплат на медичну та соціальну допомогу;
спадщини у вигляді нерухомого майна або основної його частини; гранту або
стипендії на навчання);
- настання
умов, за яких втрачається право на отримання субсидії на понаднормову площу
житла.
У
разі зміни складу зареєстрованих (фактично проживаючих) у житловому приміщенні
(будинку) осіб, складу сім’ї члена домогосподарства, переліку отримуваних
житлово-комунальних послуг, умов їх надання, настання умов, зазначених в абзаці
дев’ятому пункту 90 цього Положення, подаються нові заява та декларація.
Перерахунок житлової
субсидії
Перерахунок
житлової субсидії в межах установленого строку її призначення без звернення
громадян здійснюється у разі:
- зміни
розміру цін і тарифів на житлово-комунальні послуги, внесків/платежів
об’єднанню на оплату витрат на управління багатоквартирним будинком;
- встановлення
нового порядку обчислення розміру обов’язкового відсотка платежу громадян за
житлово-комунальні послуги, внесків/платежів на оплату витрат на управління
багатоквартирним будинком та комунальні послуги в такому будинку, придбання
скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива;
- отримання
за запитом уточненої інформації про доходи осіб, зазначених у пунктах 24-28 Положення
про порядок призначення житлових субсидій (крім субсидії на придбання
скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива);
- зміни
соціальної норми житла та соціальних нормативів житлово-комунального
обслуговування;
- зміни
виконавця комунальної послуги, управителя багатоквартирного будинку на окремій
території (на підставі списків, наданих таким виконавцем, управителем).
Перерахунок
житлової субсидії може бути здійснений за зверненням одержувача з місяця
звернення:
- непрацюючим
пенсіонерам, якщо розрахунок житлової субсидії проводився з урахуванням
отриманої заробітної плати;
- особам,
які подають додаткові документи щодо уточнення розміру доходу, з урахуванням
якого призначено субсидію;
- непрацездатним непрацюючим особам, які
проживають самі, щодо призначення житлової субсидії на понаднормову площу
житла.
У
разі:
- необхідності
проведення перерахунку житлових субсидій за минулі періоди строк, за який
здійснюється такий перерахунок, не обмежується;
- зміни
цін і тарифів на житлово-комунальні послуги, скраплений газ, тверде та рідке
пічне побутове паливо, розміру внесків/платежів об’єднанню житлові субсидії
призначаються протягом трьох місяців з дати такої зміни.
Форма надання житлової
субсидії
Житлова
субсидія надається громадянам у грошовій готівковій формі шляхом перерахування
структурним підрозділом з питань соціального захисту населення коштів на
рахунок громадянина, якому призначено житлову субсидію, відкритий в
уповноваженому банку, чи виплачується йому готівкою через відділення
організації, що здійснює виплату і доставку пенсій та грошової допомоги за
місцем фактичного проживання.
Громадяни, яким надається житлова субсидія,
зобов’язані щомісяця сплачувати вартість фактично спожитих житлово-комунальних
послуг.
Відшкодування
витрат на оплату послуг з виплати і доставки житлової субсидії за місцем
фактичного проживання одержувачів здійснюється структурними підрозділами з
питань соціального захисту населення за рахунок коштів, передбачених у
державному бюджеті для виплати пільг і житлових субсидій громадянам на оплату
житлово-комунальних послуг, придбання твердого та рідкого пічного побутового
палива і скрапленого газу у грошовій формі.
Уповноваженими
банками для виплати житлових субсидій у грошовій готівковій формі є банки,
визначені відповідно до Порядку відбору банків, через які здійснюється виплата
пенсій, грошової допомоги, виплат за загальнообов’язковим державним соціальним
страхуванням та заробітної плати працівникам бюджетних установ, затверджено
постановою Кабінету Міністрів України від 26.09.2001 № 1231 (у редакції відповідної
постанови від 27.12.19 № 1151).
Відповідні
дані, необхідні для проведення виплати житлової субсидії структурними
підрозділами з питань соціального захисту населення, одержувач субсидії
зазначає у заяві.
За
отриманням інформації:
- з будь-яких питань, пов’язаних з призначенням
житлової субсидії, одержувачі субсидії звертаються до структурних підрозділів з
питань соціального захисту населення;
- про спожиті послуги, нараховані суми за
послуги, розмір заборгованості (переплати) одержувачі житлової субсидії звертаються
до управителів, об’єднань, виконавців комунальних послуг.
На
кожного одержувача житлової субсидії структурні підрозділи з питань соціального
захисту населення заводять справу, в якій зберігаються матеріали, необхідні для
призначення житлової субсидії, та розрахунки її розміру.