Яку інформацію можна отримати,
надіславши електронне звернення через офіційний веб-сайт Національного
агентства?
Відповідно до пункту 15 частини
першої статті 11 Закону України від 14.10.14 № 1700 "Про запобігання
корупції" (надалі - Закон) до повноважень Національного агентства з питань запобігання корупції (надалі - Національне агентство) належать
надання роз’яснень, методичної та консультаційної допомоги з питань
застосування актів законодавства з питань етичної поведінки, запобігання та
врегулювання конфлікту інтересів у діяльності осіб, уповноважених на виконання
функцій держави або місцевого самоврядування, та прирівняних до них осіб,
застосування інших положень цього Закону та прийнятих на його виконання
нормативно-правових актів, захисту викривачів.
- у випадку наявності в особи,
зазначеної у пунктах 1, 2 частини першої статті 3 Закону, сумнівів щодо
можливості одержання нею подарунка (частина п'ята статті 24 Закону);
- у випадку одержання від особи
повідомлення про наявність у неї реального, потенційного конфлікту інтересів
упродовж семи робочих днів роз’яснює такій особі порядок її дій щодо
врегулювання конфлікту інтересів (абзац другий частини третьої статті 28 Закону);
- у разі існування в особи
сумнівів щодо наявності в неї конфлікту інтересів (частина п'ята статті 28
Закону).
З метою спрощення процедури
направлення звернень щодо надання роз’яснень з зазначених вище питань на
веб-сайті Національного агентства передбачено віконце "Конфлікт?" для
направлення електронних звернень.
При заповненні спеціальної форми
електронного звернення у віконці "Конфлікт?" є можливість обрати одну
з категорій, щодо яких можете отримати роз’яснення, а саме:
- стосовно застосування
законодавства про конфлікт інтересів та інших обмежень щодо запобігання
корупції;
- обмежень щодо сумісництва та
суміщення з іншими видами діяльності;
- обмежень щодо одержання
подарунків;
- запобігання та врегулювання
конфлікту інтересів;
- обмежень щодо спільної роботи
близьких осіб.
У разі побажання повідомити про
можливі факти порушення вимог Закону, то можете надіслати відповідне
повідомлення через офіційний веб-сайт Національного агентства, заповнивши
спеціальну форму у розділі "Повідом про корупцію".
Які вимоги до
електронного звернення?
Відповідно до частини сьомої статті 5 Закону України від 02.10.96№ 393 "Про звернення громадян" у зверненні має бути зазначено прізвище, ім’я, по батькові, місце проживання
громадянина, викладено суть порушеного питання, зауваження, пропозиції, заяви
чи скарги, прохання чи вимоги. Письмове звернення повинно бути підписано
заявником (заявниками) із зазначенням дати. В електронному зверненні також має
бути зазначено електронну поштову адресу, на яку заявнику може бути надіслано
відповідь, або відомості про інші засоби зв’язку з ним. Застосування
електронного цифрового підпису при надсиланні електронного звернення не
вимагається.
Ураховуючи, що обов’язковим
реквізитом письмового звернення є підпис особи, яка його подає, звернення
повинно мати вигляд сканкопії або фотокопії.
Звернення, оформлене без
дотримання зазначених вимог, повертається заявнику з відповідними роз’ясненнями
не пізніш як через десять днів від дня його надходження.
Водночас, із метою правильного
застосування норм права, а також оскільки такі звернення є індивідуальними та
потребують роз’яснень норм антикорупційного законодавства у кожному конкретному
випадку окремо, рекомендується у зверненні зазначати:
- орган, у якому працює особа,
котра звертається;
- повне найменування посади, яку
обіймає особа;
- іншу детальну інформацію, яка
дасть змогу зробити правильний аналіз викладених у зверненні фактів для надання
належного роз’яснення.
Яким чином
можна відправити електронне звернення через офіційний веб-сайт Національного
агентства?
Для того, щоб відправити
електронне звернення щодо надання роз’яснень з питань застосування актів
законодавства з питань етичної поведінки, запобігання та врегулювання конфлікту
інтересів у діяльності осіб, уповноважених на виконання функцій держави або
місцевого самоврядування, та прирівняних до них осіб, заповніть форму відправки
електронного звернення.
1. Заявнику буде запропоновано декілька варіантів заповнення форми
електронного звернення: за допомогою направлення сканованої копії або фотокопії.
2. Для направлення електронного звернення заявника запитають про категорію
звернення.
3. Після вибору потрібної категорії електронного звернення заявнику необхідно
вказати наступну інформацію:
- власне прізвище, ім’я,
по-батькові;
- місце проживання;
- поштову (електронну) адресу;
- номер засобу зв’язку;
- орган, у якому працює;
- повне найменування посади, яку
обіймає;
- іншу детальну інформацію, яка
надасть змогу зробити правильний аналіз викладених у зверненні фактів для
надання належного роз’яснення.
4. Заявник повинен викласти суть порушеного питання (він може написати
повідомлення розміром до 6000 символів, а також відправити файл розміром до 50
мегабайт).
5. Для захисту системи від нападів з мережі Інтернет заявнику буде запропоновано
ввести у спеціальну графу символи, що зображені на малюнку.
6. Після закінчення передачі, заявник отримує контрольний номер в якості
доказу отримання його електронного звернення Національним агентством.
Ураховуючи те, що обов’язковим
реквізитом письмового звернення є підпис особи, яка його подає, у разі
надсилання електронного звернення без використання електронного цифрового
підпису, воно може мати вигляд сканкопії або фотокопії.
Для того щоб відправити електронне
звернення у вигляді сканкопії або фотокопії, достатньо завантажити зразок
такого звернення, перейшовши за посиланням ("натисніть тут для
завантаження").
Після завантаження та заповнення
звернення потрібно відсканувати (сфотографувати), прикріпити у відповідну форму
на офіційному веб-сайті Національного агентства та відправити.
За матеріалами Національного агентства з питань запобігання корупції