Пунктом 2 Порядку надання державним службовцям
матеріальної допомоги для вирішення соціально-побутових питань, затверджено
постановою Кабінету Міністрів України від 08.08.16 № 500 (надалі - порядок № 500) встановлено, що матеріальна допомога може
надаватися раз на рік у розмірі середньомісячної заробітної плати на підставі
особистої заяви. Водночас передбачено, що державним службовцям,
переведеним з одного державного органу в інший, матеріальна допомога надається
за умови, що вони не отримували її за попереднім місцем роботи у році, в якому
були переведені (пункт 5).
Матеріальна допомога для вирішення соціально-побутових
питань не є обов’язковою виплатою та може здійснюватися за рішенням керівника
державної служби в межах кошторисних призначень на оплату праці за наявності
фінансового ресурсу після забезпечення працівників державного органу
обов’язковими виплатами - посадовий оклад, надбавки за ранг і за вислугу років,
грошова допомога під час надання основної щорічної відпустки.
Міністерством соціальної політики України з цього приводу
надано роз'яснення (лист від 15.02.17 №355/0/101-17/281), що у випадку переведення державного службовця з одного
державного органу в інший для отримання матеріальної допомоги він надає довідку
про зарплату з попереднього місця роботи.
Ця довідка видається на підставі статті 49 Кодексу законів про працю України, за якою роботодавець зобов’язаний видати працівнику на його вимогу
довідку про роботу на такому підприємстві, в установі, організації із
зазначенням спеціальності, кваліфікації, посади, часу роботи й розміру зарплати.
Своєю чергою, Національне агентство України з питань
державної служби пояснює (лист від 20.02.17 № 1505/13-17), що таке
підтвердження можна застосувати й для державних службовців, які призначені на
посади в державний орган не в порядку переведення, оскільки порядком № 500
передбачено, що матеріальна допомога для вирішення соціально-побутових питань
може надаватися раз на рік.
Разом із цим, порядок № 500 не передбачає повернення державним
службовцем отриманої матеріальної допомоги для вирішення соціально-побутових
питань у разі звільнення з посади, не відпрацювавши календарний рік.
До відома. Листи центральних органів виконавчої влади не є нормативно-правовими актами, за своєю
природою вони носять інформаційний, роз'яснювальний та рекомендаційний характер
і не повинні встановлювати нових правових норм.