77

Улыбайтесь,пусть начальство ослепнет!
Возвращайтесь   Мир дому твоему   Несколько секретов работы с тестом   Пельмени, тушённые в подливе   Как поддерживать чистоту лимфатической системы   Оpлицa выбирает oтцa для своего потомства   Борщ " Детский " (обычный)   Самое сложное в жизни - не усложнять себе жизнь   Доброе утро (видео)   Притча об истинной любви   Пусть все будет хорошо   "Ша, дети!" (притча для мам)   He cyдитe, дa нe cyдимы бyдeтe   Женщину нужно понять и простить... (видео)   Некоторые факты о кино и кинофильмах  

Щодо посередництва у працевлаштуванні за кордоном

Робота за кордоном, різноманітні оголошення в просторах інтернету. Потреба людей в роботі породжує велику кількість пропозицій – це закони ринку. Де є гроші, там і є обман, шахрайство – це закони життя! Як не потрапити на гачок шахраїв? І що слід очікувати від ймовірних роботодавців?
Дійсно, велика кількість посередників допомагає знайти омріяну роботу, однак, нерідко зустрічаються і шахраї.
Міністерство соціальної політики України у зв’язку з численними зверненнями громадян України щодо порушення їх прав суб’єктами господарювання, які отримали ліцензії на провадження діяльності з посередництва у працевлаштуванні за кордоном, а також суб’єктів, які проводять таку діяльність без ліцензії, розпочало співпрацю з правоохоронними органами щодо виявлення таких недобросовісних посередників та вжиття до них відповідних заходів.
Пунктом 22 частини першої статті 1 Закону України від 05.07.12 № 5067 "Про зайнятість населення" (надалі – Закон про зайнятість) визначено, що суб'єкт господарювання, який надає послуги з посередництва у працевлаштуванні, - зареєстрована в установленому законом порядку юридична особа, яка провадить господарську діяльність, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, а також фізична особа - підприємець, що надають послуги з посередництва у працевлаштуванні в Україні та/або за кордоном відповідно до цього Закону та інших актів законодавства.

Діяльність суб'єктів господарювання, які надають послуги з посередництва у працевлаштуванні за кордоном
Відповідно до статті 38 Закону про зайнятість, діяльність суб'єктів господарювання, які надають послуги з посередництва у працевлаштуванні за кордоном, підлягає ліцензуванню і регулюється законами України від 02.03.15 № 222 "Про ліцензування видів господарської діяльності", від 16.04.91 № 959 "Про зовнішньоекономічну діяльність", цим Законом та іншими законодавчими актами України.
Послуги з посередництва у працевлаштуванні на роботу за кордоном надаються відповідно до заявок іноземного роботодавця (його контрагента) щодо вільних робочих місць (вакансій) і лише в межах укладених іноземними суб'єктами господарювання зовнішньоекономічних договорів (контрактів) про надання посередницьких послуг у сфері працевлаштування з метою сприяння підписанню трудового договору (контракту найму). Обов'язковим додатком до зовнішньоекономічного договору (контракту) про надання посередницьких послуг у сфері працевлаштування за кордоном є проект трудового договору, завірений іноземним роботодавцем.

Суб'єкт господарювання, який надає послуги з посередництва (надалі – Посередник) у працевлаштуванні за кордоном, несе відповідальність згідно із законодавством за погіршення умов трудового договору, укладеного між особою та іноземним роботодавцем, копія якого зберігається у такого суб'єкта протягом трьох років.
Надання послуг з посередництва у працевлаштуванні за кордоном здійснюється після укладення договору про надання послуг з посередництва у працевлаштуванні за кордоном між особою та суб'єктом господарювання. Посередник у працевлаштуванні за кордоном, не має права отримувати від осіб, яким надані такі послуги, плату до підписання акта виконаних робіт.
Посередник у працевлаштуванні за кордоном, сприяє громадянам, яким надано такі послуги, у вирішенні питань правового і соціального захисту та інформує їх про механізм добровільної участі у загальнообов'язковому державному соціальному страхуванні.

Частиною четвертою статті 36 Закону про зайнятість визначено обов'язки Посередників у працевлаштуванні за кордоном:
1) надавати громадянам повну та достовірну інформацію про попит роботодавця на робочу силу (вакансії), його вимоги щодо кваліфікації, досвіду роботи, про умови, характер та оплату праці;
2) співпрацювати з відповідним територіальним органом центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції, підприємствами, установами та організаціями, профспілками та їх об'єднаннями, організаціями роботодавців та їх об'єднаннями;
3) забезпечувати захист інформації, що надійшла від громадян, які звертаються з метою працевлаштування, та дотримання правил використання і поширення такої інформації, встановлених законами України від 02.10.92 № 2657 "Про інформацію" та від 01.06.10 № 2297 "Про захист персональних даних", а також конфіденційність комерційної інформації роботодавців відповідно до закону;
4) подавати територіальним органам центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції, відомості про чисельність працевлаштованих ними осіб у встановленому порядку.
Форма звітності № 1-ПА "Інформація про кількість працевлаштованих громадян суб’єктами господарювання, які надають послуги з посередництва у працевлаштуванні" та Порядок її подання затверджено наказом Міністерства соціальної політики України від 03.06.19 № 851, зареєстровано в Міністерстві юстиції України 02 липня 2019 року за № 717/33688.
Перелік кодів країн світу для статистичних цілей, затверджено наказом Державної служби статистики України від 08.01.20 № 32.

Посередники у працевлаштуванні за кордоном, не мають права:
1) свідомо здійснювати набір, працевлаштування або наймання працівників для робіт, пов'язаних з неприйнятними небезпеками і ризиками, а також для робіт, на яких ці працівники можуть стати жертвами зловживань чи дискримінації будь-якого характеру;
2) перешкоджати найманню залученого працівника безпосередньо роботодавцем, обмежувати професійну мобільність працівника, накладати санкції на працівника, який погодився на роботу в іншого роботодавця;
3) надавати працівників у розпорядження роботодавця для заміни його працівників, які проводять страйк або інші колективні дії (частина п’ята статті 36 Закону про зайнятість).

Претендентам на отримання послуг у працевлаштуванні за кордоном
Перед зверненням до Посередників у працевлаштуванні за кордоном необхідно знати:
1. Для надання послуг посередництва, такі суб’єкти господарювання повинні мати ліцензію, видану Міністерством соціальної політики України.
2. Діяльність Посередника має здійснюватися виключно у межах адміністративної будівлі (офісному приміщенні), а не онлайн, шляхом пересилання документів засобами поштового зв’язку.
3. У приміщенні Посередника повинні бути розміщені: наказ про видачу йому ліцензії, витяги із Закону про зайнятість, Закону України від 05.11.15 № 761 "Про зовнішню трудову міграцію", завірена ліцензіатом інформація про види професійної діяльності, за якими пропонується працевлаштування, та інші інформаційні матеріали щодо працевлаштування за кордоном.
4. Посередник повинен мати офіційний веб-сайт.
5. Посередник зобов’язаний надати інформацію про майбутні умови праці.
6. Для працевлаштування за кордоном оформляється трудова віза або інший документ, який надає дозвіл на працю.
7. Посередник має право надавати сприяння у працевлаштуванні виключно до країн, які зазначені у документах, поданих до Міністерства соціальної політики України (країни зазначені у Переліку суб’єктів, які мають ліцензію з посередництва, розміщеному на офіційному веб-сайті Міністерства).
8. Посередник має право отримувати плату виключно після укладення трудового договору між претендентом на працю за кордоном та іноземним роботодавцем.

Звичайною шахрайською схемою по видурюванні у громадян грошей, є пропозиція укласти договір про надання інформаційно-консультативних послуг з посередником.
Так, договір про надання інформаційно-консультативних послуг з працевлаштування – це договір, за яким виконавець бере на себе обов’язки з консультування та надання інформації щодо працевлаштування за кордоном.
Зазвичай такі договори включають в себе надання інформації про вакансії, умови та розмір оплати праці, найменування та місцезнаходження роботодавців.
За договором про надання інформаційно-консультативних послуг з працевлаштування на виконавця покладається лише обов’язок надати інформацію.
Виконавець не несе відповідальність:
- за невиконання умов найму роботодавцем (графік та умови роботи, робочий процес, умови проживання, оформлення документів з боку роботодавця, тощо) та взаємовідносини між роботодавцем і Замовником;
- за дії і мотиви працівників посольства, результатом чого може бути відмова у дозволі на перебування та працевлаштування Замовника на території даної країни.
Договір про надання інформаційно-консультативних послуг з працевлаштування вважається виконаним в повному обсязі з моменту отримання необхідної інформації (вакансія, умови та розмір оплати праці, найменування та місцезнаходження роботодавців) для укладення трудового договору чи цивільно-правової угоди з потенційним роботодавцем.
Відтак, оплативши послуги Посередника за отриману інформацію щодо ймовірних роботодавців за кордоном, громадянин-претендент не має жодної гарантії про реальне існування такого роботодавця та його дійсні наміри прийняти його на роботу.

Якщо громадянин України вже працює за кордоном та зіткнувся з порушенням своїх прав, пам’ятайте, що консульські установи України за кордоном на постійній основі здійснюють прийом громадян, надають безоплатну консультативно-правову допомогу з консульських питань, а також інформацію щодо міжнародного права і національного права іноземних країн.
Консульські установи наділені повноваженнями:
- вживати заходів для відновлення порушених прав і інтересів громадян України через застосуванням правових механізмів, передбачених законодавством іноземної держави, двосторонніми та багатосторонніми договорами, учасниками яких є України;
- недопущення будь-якої дискримінації громадян України за кордоном у порівнянні з громадянами країни перебування;
- надання консультативної та методологічної допомоги;
- вжиття заходів, у випадках затримання або арешту громадян України, з метою забезпечення неупередженого розгляду їх справ компетентними та судовими органами країни перебування, надання необхідної консультативної допомоги, моніторингу судових слухань, перевірки умов тримання громадян України у місцях позбавлення волі та наявності у них скарг на умови тримання, можливості користування належним кваліфікованим правовим захистом тощо;
- вжиття заходів, в межах компетенції, для встановлення місцезнаходження фізичних осіб України за кордоном;
- співпраця з міжнародними і громадськими організаціями та благодійними фондами з метою вирішення питання повернення в Україну наших співвітчизників, які потрапили в скрутне становище за кордоном;
- поширення інформації, що спрямована на підвищення рівня знань про міграційне та трудове законодавство конкретної іноземної держави, дій у типових проблемних ситуаціях.
Пропонуємо звертатися із письмовою заявою на поштову або електронну адресу дипломатичного представництва чи консульської установи України у відповідній іноземній країні, для вирішення складних ситуацій пов’язаних з іноземними роботодавцями. 
Страниц (3)123 Вперёд