77

Улыбайтесь,пусть начальство ослепнет!
Возвращайтесь   Мир дому твоему   Несколько секретов работы с тестом   Пельмени, тушённые в подливе   Как поддерживать чистоту лимфатической системы   Оpлицa выбирает oтцa для своего потомства   Борщ " Детский " (обычный)   Самое сложное в жизни - не усложнять себе жизнь   Доброе утро (видео)   Притча об истинной любви   Пусть все будет хорошо   "Ша, дети!" (притча для мам)   He cyдитe, дa нe cyдимы бyдeтe   Женщину нужно понять и простить... (видео)   Некоторые факты о кино и кинофильмах  

Щодо недопуску прийнятого працівника до роботи без інструктажу з охорони праці

Державною службою України з питань праці надано роз'яснення (лист від 22.02.17 № 2078/4.3/4.4-ДП-17) щодо норм Закону України від 14.10.92 № 2694 "Про охорону праці" (надалі - Закон) та Типового положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці (надалі - Типове положення), затверджено наказом Державного комітету України з нагляду за охороною праці від 26.01.05  № 15, зареєстровано в Міністерстві юстиції України 15 лютого 2005 року за № 231/10511, якими не дозволяється допускати новоприйнятого працівника до виконання робіт без проведення вступного та первинного інструктажів з охорони праці. Цим наказом також затверджено Перелік робіт з підвищеною небезпекою.
Так, державний орган нагадує, що відповідно до вимог статті 18 Закону та пункту 3.1 Типового положення, працівники під час прийняття на роботу та періодично мають проходити на підприємстві інструктажі з питань охорони праці, надання першої медичної допомоги потерпілим від нещасних випадків, а також з правил поведінки та дій при виникненні аварійних ситуацій, пожеж і стихійних лих.
Вступний інструктаж проводиться з усіма працівниками, які приймаються на постійну або тимчасову роботу, незалежно від освіти, стажу роботи та посади.
Своєю чергою, первинний інструктаж проводиться до початку роботи безпосередньо на робочому місці з новоприйнятим (постійно чи тимчасово) на підприємство працівником або до фізичної особи, яка використовує найману працю.
Разом із тим трудові відносини працівників підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, виду діяльності і галузевої належності, а також осіб, які працюють за трудовим договором з фізичними особами, регулюються законодавством про працю.
До початку роботи за укладеним трудовим договором роботодавець зобов'язаний проінструктувати працівника з техніки безпеки, виробничої санітарії, гігієни праці і протипожежної охорони (стаття 29 Кодексу законів про працю України).
Ураховуючи зазначене, вимоги нормативно-правових актів не дозволяють допустити новоприйнятого працівника до виконання робіт без проведення вступного та первинного інструктажів з охорони праці.
До відома. Листи центральних органів виконавчої влади мають лише інформаційний, рекомендаційний характер і не встановлюють правових норм.

Водночас, відповідно до Закону (стаття 43) за порушення законодавства про охорону праці та невиконання приписів (розпоряджень) посадових осіб органів виконавчої влади з нагляду за охороною праці юридичні та фізичні особи, які відповідно до законодавства використовують найману працю, притягаються органами виконавчої влади з нагляду за охороною праці до сплати штрафу в порядку, встановленому законом. Сплата штрафу не звільняє юридичну або фізичну особу, яка відповідно до законодавства використовує найману працю, від усунення виявлених порушень у визначені строки.
Максимальний розмір штрафу не може перевищувати п'яти відсотків середньомісячного фонду заробітної плати за попередній рік юридичної чи фізичної особи, яка відповідно до законодавства використовує найману працю.
Несплата або неповна сплата юридичними чи фізичними особами, які відповідно до законодавства використовують найману працю, штрафу тягне за собою нарахування пені на несплачену суму штрафу (його частини) з розрахунку 120% річних облікової ставки Національного банку України, що діяла в період такої несплати, за кожен день прострочення.
Притягнення до відповідальності посадових осіб і працівників за порушення законів та інших нормативно-правових актів з охорони праці здійснюється відповідно до Кодексу України про адміністративні правопорушення.
Статтею 44 Закону визначено, що за порушення законів та інших нормативно-правових актів про охорону праці, створення перешкод у діяльності посадових осіб органів державного нагляду за охороною праці, а також представників профспілок, їх організацій та об'єднань винні особи притягаються до дисциплінарної, адміністративної, матеріальної, кримінальної відповідальності згідно із законом.
(почитати лист - тут)
Читайте:
Страниц (3)123 Вперёд