Трудові правовідносини держслужбовців регулює як
загальне трудове законодавство, так і спеціальне - Закон України від 10.12.15 № 889 "Про державну
службу" (надалі - Закон № 889), зокрема підзаконні
акти, спрямовані на його імплементацію.
Правила, за якими співвідносяться норми загального та
спеціального законодавства, визначені у частині першій статті 3 та статті 5
Закону № 889, зокрема:
- відносини, що виникають у зв’язку зі вступом на
державну службу, її проходженням та припиненням, регулює Закон № 889 (якщо інше
не передбачено законом);
- дія норм законодавства про працю поширюється на
державних службовців у частині відносин, не врегульованих Законом № 889.
Ці правила є інструментом врегулювання неминучих у
практичній роботі юридичних колізій. Вирішення багатьох колізій є простим і
очевидним (наприклад, тривалість щорічної відпустки держслужбовця), проте деякі
вимагатимуть глибшого аналізу. Зокрема, питання, пов’язані зі вступом на
державну службу, регулює Закон № 889. Водночас ані Закон № 889, ані
нормативно-правові акти, прийняті з метою його імплементації, не містять
вичерпного переліку документів, необхідних для прийняття на державну службу.
Документи для прийняття на державну службу та для участі в конкурсі: розмежування
Документи для прийняття на державну службу та для участі в конкурсі: розмежування
Випереджаючи можливі заперечення, одразу розставимо
крапки над "і": перелік документів для участі в конкурсі (частина перша статті 25 Закону №
889) не є переліком документів для прийняття на державну службу - це дві
окремі групи документів з різними сферами застосування та принципами
формування, які не можна ототожнювати.
Увага! У переліку документів для участі в конкурсі відсутні певні документи, без подання яких прийняття на державну службу неможливе. Зокрема: трудова книжка, згода на проведення спеціальної перевірки, передбаченої Законом України від 14.10.14 № 1700 "Про запобігання корупції", повідомлення про проведення спеціальної перевірки, копія військового квитка (для військовозобов’язаних) тощо.
Ці "прогалини" мають резонне пояснення: перелік
документів для участі в конкурсі складено з огляду на потреби проведення
конкурсу, зокрема для вирішення питання щодо допуску чи недопуску особи до
участі в ньому. Перед законодавцем не стояло завдання створити вичерпний
перелік документів, необхідних для прийняття на державну службу.
Відтак увиразнюється недолік, прихований у нормі
частини 2 статті 25 Закону № 889: забороняється вимагати від особи, яка
претендує на зайняття вакантної посади державної служби, документи, не
визначені частиною першою цієї статті (тобто документи для участі у конкурсі).
Безперечно, зазначена заборона стосується винятково участі в конкурсі.
Помилковість ототожнення переліку документів для
участі у конкурсі з переліком документів для прийняття на державну службу стає
очевидною й у разі переведення з іншого державного органу без конкурсу. Таке
призначення вимагає подання за новим місцем роботи повного комплекту
документів, який не збігається з переліком документів для участі в конкурсі.
Перелік документів для прийняття
на державну службу
Норми законодавства про працю поширюються на державних
службовців у частині відносин, не врегульованих Законом № 889. Оскільки
зазначений закон не містить повного переліку документів для прийняття на
державну службу, логічно звернутися до Кодексу законів про працю України (надалі - КЗпП):
При укладенні трудового договору громадянин
зобов’язаний подати паспорт або інший документ, що посвідчує особу, трудову
книжку, а у випадках, передбачених законодавством, - також документ про освіту
(спеціальність, кваліфікацію), про стан здоров’я та інші документи (частина друга статті 24
КЗпП).
Наведена норма, що цілком очікувано, теж не містить
вичерпного переліку документів для прийняття на державну службу. Однак, саме
вона є основою правового врегулювання цього питання, оскільки:
- встановлює обов’язок майбутнього працівника подати
для укладення трудового договору певні документи;
- визначає перелік документів, подання яких є
обов’язковим усіма, хто має намір укласти трудовий договір, а саме: паспорт або інший документ, що посвідчує особу; трудову книжку;
- передбачає обов’язок подавати й інші документи у
випадках, визначених законодавством.
Окрім Закону № 889, вимоги щодо подання зазначених документів містять й інші нормативно-правові акти, зокрема:
Дата
|
Номер
|
Назва
|
Закон України
|
||
14.10.14
|
Про запобігання корупції (надалі - Закон № 1700)
|
|
постанови Кабінету Міністрів України
|
||
25.03.15
|
Порядок проведення спеціальної перевірки стосовно осіб, які претендують на зайняття посад, які передбачають зайняття відповідального або особливо відповідального становища, та посад з підвищеним корупційним ризиком (надалі - Порядок № 171)
|
|
16.10.14
|
Порядок проведення перевірки достовірності відомостей щодо застосування заборон, передбачених частинами третьою і четвертою статті 1 Закону України від 16.09.14 № 1682 "Про очищення влади"
(надалі - Закон № 1682, Порядок № 563)
|
|
25.03.16
|
Порядок проведення конкурсу на зайняття посад державної служби (надалі - Порядок № 264)
|
|
наказ Національного агенства України з питань державної служби
|
||
22.03.16
|
Порядок ведення та зберігання особових справ державних службовців, зареєстровано в Міністерстві юстиції України 15 квітня 2016 року за № 567/28697 (надалі - Порядок № 64)
|
Під час прийняття на державну службу слід
дотримуватися й припису статті 25 КЗпП, тобто при укладенні трудового договору забороняється
вимагати від осіб, які приймаються на роботу, відомості про їх партійну і
національну приналежність, походження, реєстрацію місця проживання чи
перебування та документи, подання яких не передбачено законодавством.
Отже:
- документи, що подаються для участі в конкурсі,
становлять лише частину тих, які необхідно подати для прийняття на державну
службу;
- під документами для прийняття на державну службу у
даному випадку розуміємо документи, необхідні для укладення трудового договору.
Основну частину документів подає кожен претендент на
посаду державної служби. Деякі документи подаються окремими категоріями
громадян або за певних умов.
Документи, що подаються претендентами на посаду державної служби
Претендентом на посаду державної служби в установленому порядку подається:
1. Паспорт громадянина України
Згідно з КЗпП для укладення трудового договору необхідно подати паспорт або інший документ, що посвідчує особу. Утім, державним службовцем може бути лише громадянин України (абзац перший частини першої статті 19 Закону № 889), тож подання документа, який лише посвідчує особу, недостатньо. Він має ще й засвідчувати громадянство України.
Особу та громадянство України підтверджують:
- паспорт громадянина України;
- паспорт громадянина України для виїзду за кордон;
- дипломатичний паспорт України;
- службовий паспорт України;
- посвідчення особи моряка;
- посвідчення члена екіпажу;
- посвідчення особи на повернення в Україну;
- тимчасове посвідчення громадянина України.
Відповідні переліки містять:
а) пункт 1 частини першої статті 13 Закону України від 20.11.12 № 5492 "Про Єдиний державний демографічний реєстр та документи, що підтверджують громадянство України, посвідчують особу чи її спеціальний статус" (надалі - Закон № 5492);
б) стаття 5 Закону України від 18.01.01 № 2235 "Про громадянство України" (надалі - Закон № 2235).
Положення нормативно-правових актів, які стосуються питань прийняття на державну службу, засвідчують, що із наведеного переліку обов’язковим для подання документом є паспорт громадянина України. Чому так?
Особа, яка бажає взяти участь у конкурсі, подає, зокрема, копію паспорта громадянина України (пункт 1 частини першої статті 25 Закону № 889).
Документи переможця конкурсу, у разі його призначення на посаду, додаються до його особової справи (абзац перший частини п'ятої статті 25 Закону № 889). Працівник служби управління персоналом при формуванні особової справи перевіряє копії документів, поданих претендентом на посаду, у тому числі копії паспорта громадянина України, на відповідність оригіналам (пункт 7 розділу ІІ Порядку № 64).
Документи переможця конкурсу, у разі його призначення на посаду, додаються до його особової справи (абзац перший частини п'ятої статті 25 Закону № 889). Працівник служби управління персоналом при формуванні особової справи перевіряє копії документів, поданих претендентом на посаду, у тому числі копії паспорта громадянина України, на відповідність оригіналам (пункт 7 розділу ІІ Порядку № 64).
Отже, переможець конкурсу при прийнятті на державну службу повинен подати до служби управління персоналом оригінал паспорта громадянина України.
У разі проведення спеціальної перевірки, на підставі Закону № 1700, або перевірки, передбаченої Законом 1682, претендент на посаду подає копію паспорта громадянина України, а не іншого документа, що посвідчує громадянство (підпункт 3 пункту 8 Порядку № 171 та абзац четвертий підпункту 1 пункту 8 Порядку № 563).
До відома:
Положення про паспорт громадянина України та про паспорт громадянина України для виїзду за кордон, затверджено Постановою Верховної Ради України від 26.06.92 N 2503.
Порядок оформлення і видачі паспорта громадянина України, затверджений наказом Міністерства внутрішніх справ України від 13.04.12 № 320, зареєстровано в Міністерстві юстиції України 02 липня 2012 року за № 1089/21401. Якщо паспорт втрачено, громадянинові (до видачі паспорта) територіальний підрозділ на підставі заяви (додаток 10 до цього Порядку) видає тимчасове посвідчення, що підтверджує особу громадянина України (додаток 11 до Порядку).
2. Трудова книжкаДо відома:
Положення про паспорт громадянина України та про паспорт громадянина України для виїзду за кордон, затверджено Постановою Верховної Ради України від 26.06.92 N 2503.
Порядок оформлення і видачі паспорта громадянина України, затверджений наказом Міністерства внутрішніх справ України від 13.04.12 № 320, зареєстровано в Міністерстві юстиції України 02 липня 2012 року за № 1089/21401. Якщо паспорт втрачено, громадянинові (до видачі паспорта) територіальний підрозділ на підставі заяви (додаток 10 до цього Порядку) видає тимчасове посвідчення, що підтверджує особу громадянина України (додаток 11 до Порядку).
При прийнятті на державну службу обов’язковим є подання трудової книжки.
Абзацем другим пункту 2 постанови Кабінету Міністрів України від 27.04.93 № 301 "Про трудові книжки працівників" установлено, що без трудової книжки приймаються на роботу тільки ті особи, які працевлаштовуються вперше.
У цьому разі трудову книжку видають за місцем роботи, керуючись Інструкцією про порядок ведення трудових книжок працівників, затвердженою наказом Міністерства праці України, Міністерства юстиції України, Міністерства соціального захисту населення України від 29.07.93 N 58, зареєстровано в Міністерстві юстиції України 17 серпня 1993 року за N 110. Відповідно до частини третьої статті 48 КЗпП працівникам, які стають на роботу вперше, трудова книжка оформляється не пізніше п'яти днів після прийняття на роботу.
У цьому разі трудову книжку видають за місцем роботи, керуючись Інструкцією про порядок ведення трудових книжок працівників, затвердженою наказом Міністерства праці України, Міністерства юстиції України, Міністерства соціального захисту населення України від 29.07.93 N 58, зареєстровано в Міністерстві юстиції України 17 серпня 1993 року за N 110. Відповідно до частини третьої статті 48 КЗпП працівникам, які стають на роботу вперше, трудова книжка оформляється не пізніше п'яти днів після прийняття на роботу.
На підставі вимог Закону № 1682 та відповідно до пункту 46 Порядку № 563 не пізніше ніж на третій день після призначення особи на посаду до Державної фіскальної служби України надсилається відповідний запит, до якого додається засвідчена і скріплена відбитком печатки служби управління персоналом копія трудової книжки такої особи (пункт 19 Порядку № 563).
Звідси випливає, що трудова книжка працівника, який працевлаштовується вперше, має бути оформлена протягом трьох днів із дня призначення на посаду, із внесенням відповідної записи та прийняття ним Присяги державного службовця.
У зв’язку з тим, що прийнятий на посаду державної служби працівник проходить випробування, котре при прийомі на державну службу вперше, є обов'язковим, то запис про присвоєння рангу до його трудової книжки не вноситься.(частина друга і третя статті 35, частина п'ята статті 39 Закону № 889).
3. Документ про освіту
У зв’язку з тим, що прийнятий на посаду державної служби працівник проходить випробування, котре при прийомі на державну службу вперше, є обов'язковим, то запис про присвоєння рангу до його трудової книжки не вноситься.(частина друга і третя статті 35, частина п'ята статті 39 Закону № 889).
3. Документ про освіту
Право на державну службу мають повнолітні громадяни України, які вільно володіють державною мовою та яким присвоєно ступінь вищої освіти не нижче:
а) магістра - для посад категорій "А" і "Б";
б) бакалавра або молодшого бакалавра - для посад категорії "В" (частина перша статті 19 Закону № 889).
Для укладення трудового договору претендент на посаду державної служби має подати документ, що підтверджує наявність у нього відповідної освіти.
У разі проведення конкурсу на зайняття посади державної служби копії документів про освіту відповідно до пункту 4 частини першої статті 25 Закону № 889 подають до конкурсної комісії у комплекті з іншими документами.
Копії документів про освіту, вчені звання та наукові ступені подаються претендентом на посаду для проведення щодо нього спеціальної перевірки, передбаченої пунктом 4 частини другої статті 57 Закону № 1700.
До відома.
Національний класифікатор України ДК 003:2010 "Класифікатор професій", затверджено наказом Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 28.07.10 № 327.
Перелік документів про освіту і вчені звання в Україні, затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 12.11.97 № 1260 "Про документи про освіту та вчені звання".
4. Посвідчення атестації щодо вільного володіння державною мовоюДо відома.
Національний класифікатор України ДК 003:2010 "Класифікатор професій", затверджено наказом Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 28.07.10 № 327.
Перелік документів про освіту і вчені звання в Україні, затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 12.11.97 № 1260 "Про документи про освіту та вчені звання".
Вільне володіння державною мовою офіційно підтверджуватиметься за результатами атестації, порядок проведення якої має бути затверджений Кабінетом Міністрів України (абзац другій підпункту. 4 пункту 15 розділу XI Прикінцевих і перехідних положень Закону № 889).
Взяти до відома, що вимога про обов'язкове подання посвідчення атестації щодо вільного володіння державною мовою для участі в конкурсі на зайняття посади державної служби набирає чинності з 01 травня.2017 року відповідно до пункту 5 частини першої статті 25 та абзацу третього пункту 1 розділу XI Прикінцевих і перехідних положень Закону № 889.
У даний часі вимога подавати зазначене посвідчення діє лише щодо осіб, які бажають взяти участь у конкурсі. Разом із цим, можна передбачити, що надалі цей обов’язок буде поширюватися на всіх претендентів, незалежно від способу заміщення посад державної служби.
5. Декларація згідно з антикорупційним законодавством
До призначення на посаду державної служби претендент подає декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за минулий рік (надалі - електронна декларація) - шляхом заповнення форми на офіційному веб-сайті Національного агентства з питань запобігання корупції (надалі - НАЗК) (стаття. 45 Закону № 1700).
Відповідну нормативну базу становлять:
5. Декларація згідно з антикорупційним законодавством
До призначення на посаду державної служби претендент подає декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за минулий рік (надалі - електронна декларація) - шляхом заповнення форми на офіційному веб-сайті Національного агентства з питань запобігання корупції (надалі - НАЗК) (стаття. 45 Закону № 1700).
Відповідну нормативну базу становлять:
Нормативно-правовий акт
|
Питання, норми, затверджені форми
|
Закон № 1700 (розділ. VII "Фінансовий контроль", пункт 2 розділу ХІІІ Прикінцевих положень |
Урегульовано питання подання електронної декларації
та декларації про майно, доходи, витрати і зобов’язання фінансового
характеру, передбаченої Законом України від 07.04.11 № 3206 "Про засади запобігання і протидії
корупції",
в перехідний
період (до кінця 2016 року)
|
Рішення НАЗК від 10.06.16 № 3 "Про функціонування Єдиного державного
реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або
місцевого самоврядування"
|
Затверджено форму електронної декларації
|
Рішення НАЗК від 10.06.16 № 2 "Про початок роботи системи подання та
оприлюднення декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або
місцевого самоврядування"
(надалі - Рішення № 2) | Визначено дату початку роботи системи
електронного декларування
(з 01.09.2016 року) |
Претендентами на будь-які посади державної служби (незалежно від категорії чи територіальної юрисдикції), електронні декларації в 2016 році, - не подавалися. Оскільки обов’язок подавати електронні
декларації за 2015 рік було встановлено лише для осіб, які станом на 01.09.2016 року посідали відповідальне та особливо відповідальне становище (абзац другій підпункту 1
пункту 1 Рішення № 2), тобто вже перебували на відповідних посадах.
У разі проведення конкурсу на зайняття посади
державної служби електронна декларація подаватиметься до конкурсної комісії
разом з іншими документами (пункт 8 частини першої статті 25 Закону № 889). Проте, відповіді яким шляхом це відбуватиметься, ураховуючи те, що декларація - електронна та подається через заповнення форми на офіційному веб-сайті Національного агентства з питань запобігання корупції, немає ні в Законі № 889, а ні у Порядку № 246.
Ще один аспект має норма, яка встановлена абзацом другим частини п'ятої статті 25 Закону № 889, тобто.перед призначенням на посаду державної служби переможець конкурсу подає електронну декларацію за минулий рік Ця норма, очевидно, має забезпечити подання електронної декларації за минулий рік у випадку, коли подання документів для участі в конкурсі та прийняття рішення про призначення на посаду здійснюються не в межах одного календарного року. Наприклад:
Ще один аспект має норма, яка встановлена абзацом другим частини п'ятої статті 25 Закону № 889, тобто.перед призначенням на посаду державної служби переможець конкурсу подає електронну декларацію за минулий рік Ця норма, очевидно, має забезпечити подання електронної декларації за минулий рік у випадку, коли подання документів для участі в конкурсі та прийняття рішення про призначення на посаду здійснюються не в межах одного календарного року. Наприклад:
З метою участі в конкурсі в грудні 2017 року подано
електронну декларацію за 2016 рік. Рішення про призначення на посаду прийнято в
січні 2018 року. Переможець конкурсу має подати ще одну електронну декларацію -
за 2017 рік.
Якщо задум законодавця полягав саме в цьому, треба
визнати, що його реалізація залишає бажати кращого. Адже якщо конкурс і
призначення на посаду відбулися в межах одного календарного року, претенденту
на посаду, аби не порушувати закон, доведеться подавати дві аналогічні
електронні декларації - перед конкурсом та перед призначенням. Очевидно, це не
має сенсу.
Електронна декларація подаватиметься претендентом на
посаду для проведення щодо нього спеціальної перевірки, передбаченої (абзацом дев'ятим частини другої статті 57 Закону №
1700 та перевірятиметься в ході перевірки, встановленої Законом № 1682 (абзац восьмий пункту 8 Порядку № 563).
Порядок проведення контролю та повної перевірки декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, затверджено рішенням Національного агентства з питань запобігання корупції від 10.02.17 № 56, зареєстровано в Міністерстві юстиції України (наказ від 13.02.17 № 356/5).
6. Згода на проведення спеціальної перевірки (повідомлення стосовно проходження спеціальної перевірки)
(подається тільки особами, на яких поширюється вимога щодо проходження перевірки)
Звернути увагу. Перевірка, передбачена Законом № 1682, проводиться один раз.
8. Особова картка державного службовця
9. Облікова картка платника податків
10. Заява про призначення на посаду
Порядок проведення контролю та повної перевірки декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, затверджено рішенням Національного агентства з питань запобігання корупції від 10.02.17 № 56, зареєстровано в Міністерстві юстиції України (наказ від 13.02.17 № 356/5).
6. Згода на проведення спеціальної перевірки (повідомлення стосовно проходження спеціальної перевірки)
(подається тільки особами, на яких поширюється вимога щодо проходження перевірки)
Стосовно осіб, які претендують на посади, що передбачають зайняття відповідального або особливо відповідального становища, а також на посади з підвищеним корупційним ризиком, проводиться спеціальна перевірка, у тому числі щодо відомостей, поданих особисто (абзац перший частини першої статті 56 Закону № 1700). Перелік посад:
- які передбачають зайняття відповідального або особливо відповідального становища, наведено в примітці до статті 56 Закону № 1700;
- із високим та підвищеним рівнем корупційних ризиків затверджено рішенням НАЗК від 17.06.16 № 2.
- із високим та підвищеним рівнем корупційних ризиків затверджено рішенням НАЗК від 17.06.16 № 2.
Для проведення спеціальної перевірки претендент на посаду державної служби надає письмову згоду за формою, встановленою у додатку 1 до Порядку № 171 (підпункт 1 пункту 8 цього порядку). У разі ненадання згоди спеціальна перевірка не проводиться, а питання про призначення на посаду - не розглядається (абзац третій пункту 6 Порядку № 171).
Водночас, частиною першою статті 56 Закону № 1700 та пунктом 2 Порядку № 171 передбачено випадки, коли спеціальна перевірка не проводиться.
Претендент на посаду, який призначається в порядку переведення з іншого державного органу чи органу місцевого самоврядування і щодо якого спеціальна перевірка вже проводилася, подає письмове повідомлення про раніше проведену спеціальну перевірку, в якому вказує найменування органу, що організовував таку перевірку.
Керівник (чи його заступник) державного органу (або його апарату), на посаду в якому претендує особа, не пізніше наступного робочого дня після одержання повідомлення надсилає запит щодо надання копії довідки про результати спеціальної перевірки до органу, де проводилася така перевірка.
Копія має бути надіслана протягом п'яти робочих днів з дня одержання запиту. Питання про призначення претендента на посаду розглядають після її отримання (пункт 4 Порядку № 171).
Керівник (чи його заступник) державного органу (або його апарату), на посаду в якому претендує особа, не пізніше наступного робочого дня після одержання повідомлення надсилає запит щодо надання копії довідки про результати спеціальної перевірки до органу, де проводилася така перевірка.
Копія має бути надіслана протягом п'яти робочих днів з дня одержання запиту. Питання про призначення претендента на посаду розглядають після її отримання (пункт 4 Порядку № 171).
Як діяти, якщо в порядку переведення призначається особа щодо якої спеціальна перевірка не проводилася? Відповідь знаходимо в роз'ясненні (на офіційному веб-сайті) Міністерства юстиції України від 18.06.2015 року "Інформація щодо особливостей застосування антикорупційного законодавства в частині проведення спеціальної перевірки" , що призначення таких претендентів може бути здійснене лише після спеціальної перевірки. Водночас, правової норми, на яку спирається міністерство, в Порядку № 171 не знаходимо.
7. Заява про проведення перевірки, передбаченої Законом № 1682 (копія довідки про раніше проведену перевірку)
Особа, яка претендує на зайняття посади державної служби, подає до державного органу власноруч написану заяву за формою, встановленою у додатку 1 до Порядку № 563, про проведення щодо неї перевірки, передбаченої Законом № 1682 (абзац перший пункт 41 Порядку № 563).
У заяві претендент на посаду надає згоду на проходження перевірки та оприлюднення відомостей щодо себе відповідно до Закону № 1682. Неподання такої заяви є підставою для відмови у призначенні на посаду (абзац третій пункту 41 Порядку № 563).
У заяві претендент на посаду надає згоду на проходження перевірки та оприлюднення відомостей щодо себе відповідно до Закону № 1682. Неподання такої заяви є підставою для відмови у призначенні на посаду (абзац третій пункту 41 Порядку № 563).
Претендент на посаду, який вже пройшов перевірку згідно із Законом № 1682, подає до державного органу засвідчену в установленому порядку копію довідки про її результати, що видається органом, де ця перевірка проводилася (абзац четвертий пункту 41 Порядку № 563). Копії зазначених довідок повинні видаватися відповідно до абзацу четвертого пункту 40 Порядку № 563.
У разі проведення конкурсу на зайняття посади державної служби заяву про проведення перевірки, передбаченої Законом №1682, або копію довідки про результати раніше проведеної перевірки подають разом з іншими документами для участі в конкурсі (пункт 3 частини першої статті 25 Закону № 889 та підпункт. 3 пункту 18 Порядку № 246).
8. Особова картка державного службовця
Відповідно до пункту 6 частини першої статті 25 Закону № 889 для участі в конкурсі на зайняття посади державної служби, разом з іншими документами, подається заповнена особова картка державного службовця, за формою , затвердженою наказом Національного агенства України з питань державної служби від 05.08.16 № 156, зареєстровано в Міністерстві юстиції України 1 серпня 2016 року за N 1200/29330. Цим наказом також затверджено Інструкцію щодо її заповнення.
Автобіографія є складовою частиною (30-й пункт) особової картки державного службовця. Як окремий документ автобіографія подається, якщо претендент на посаду підлягатиме спеціальній перевірці згідно із пунктом 2 частини другої статті 57 Закону № 1700.
Автобіографія є складовою частиною (30-й пункт) особової картки державного службовця. Як окремий документ автобіографія подається, якщо претендент на посаду підлягатиме спеціальній перевірці згідно із пунктом 2 частини другої статті 57 Закону № 1700.
Подання під час вступу на державну службу недостовірної інформації (в особовій картці, автобіографії, інших документах) про обставини, що перешкоджають реалізації права на державну службу, є підставою для звільнення з посади (пункт 10 частини другої статті 65 та частина п'ята статті 66 Закону № 889).
9. Облікова картка платника податків
Копія реєстраційного номера облікової картки платника податків (за наявності - фізичні особи, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили відповідний орган державної податкової служби і мають відмітку у паспорті) долучається до особової справи державного службовця (абзац п'ятий пункту 2 розділу ІІ Порядку № 64).
До відома. Облікова картка платника податків - подається відповідно до вимог Податкового кодексу України.
Особи, які не мають ідентифікаційного номера, при влаштуванні на роботу можуть подавати іншій документ, передбачений чинними нормативно-правовими актами.
До відома. Облікова картка платника податків - подається відповідно до вимог Податкового кодексу України.
Особи, які не мають ідентифікаційного номера, при влаштуванні на роботу можуть подавати іншій документ, передбачений чинними нормативно-правовими актами.
10. Заява про призначення на посаду
Відповідно до Порядку № 64:
- заяву про призначення на посаду оформляють власноруч і підписують із зазначенням дати (пункт 5 розділу IV);
- заяву долучають до особової справи державного службовця (абзац чотирнадцятий пункту 2 розділу ІІ).
- заяву про призначення на посаду оформляють власноруч і підписують із зазначенням дати (пункт 5 розділу IV);
- заяву долучають до особової справи державного службовця (абзац чотирнадцятий пункту 2 розділу ІІ).
Документи, які подаються окремими
категоріями громадян або за певних умов
Для вступу на державну службу та укладання трудового
договору окремими категоріями - громадян або за певних умов подаються:
1. Документ військового обліку
Військовому обліку підлягають військовозобов’язані та призовники, які згідно з частинами 1 та 2 статті 37 Закону України від 25.03.92 № 2232 "Про військовий обов’язок і військову службу" взяті на військовий облік у районних (міських) військових комісаріатах (пункт 1.2 Інструкції з організації ведення військового обліку військовозобов’язаних і призовників в органах місцевого самоврядування, на підприємствах, в установах, організаціях і навчальних закладах, затвердженої наказом Міністерство оборони України від 15.12.10 № 660, зареєстровано в Міністерстві юстиції України 12 березня 2011 року за N 308/19046 ) (надалі - Інструкція № 660).
Військово-обліковими документами, на підставі яких на підприємствах, в установах, організаціях і навчальних закладах ведеться персональний облік військовозобов’язаних та призовників, є (пункт 3.5 Інструкції № 660):
- для військовозобов’язаних – військовий квиток або тимчасове посвідчення (замість військового квитка);
- для призовників - посвідчення про приписку до призовної дільниці.
Прийняття на роботу військовозобов’язаних і призовників, які не перебувають на військовому обліку, є адміністративним правопорушенням (стаття 211-3 Кодексу України про адміністративні правопорушення).
Копія військового квитка подається претендентом на посаду для проведення щодо нього спеціальної перевірки, передбаченої пунктом 6 частини другої статті 57 Закону № 1700.
2. Довідка про допуск до державної таємниці
Допуск до державної таємниці надається дієздатним громадянам України віком від 18 років, які потребують його за умовами своєї службової, виробничої, наукової чи науково-технічної діяльності або навчання, органами Служби безпеки України після проведення їх перевірки (частина друга статті 22 Закону України від 21.01.94 № 3855 "Про державну таємницю").
Довідка про допуск до державної таємниці подається претендентом на посаду для проведення щодо нього спеціальної перевірки, передбаченої пункт 7 частини другої статті 57 Закону № 1700 .
3. Довідка медико-соціально експертної комісії (МСЕК)
Забороняється укладати трудовий договір із громадянином, якому за медичним висновком запропонована робота протипоказана за станом здоров’я (частина п'ята статті 24 КЗпП).
Відповідно до частини першої статті 17 Закону України від 21.03.91 № 875 "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" (надалі - Закон № 875) з метою реалізації творчих і виробничих здібностей інвалідів та з урахуванням індивідуальних програм реабілітації їм забезпечується, зокрема, право працювати на підприємствах, в установах, організаціях.
Відмова в укладенні трудового договору з мотивів інвалідності не допускається, за винятком випадків, коли за висновком медико-соціальної експертизи стан здоров’я інваліда перешкоджає виконанню професійних обов’язків, загрожує здоров'ю і безпеці праці інших осіб, або продовження трудової діяльності чи зміна її характеру та обсягу загрожує погіршенням здоров’я інвалідів (частина третя статті 17 Закону № 875).
Державна служба України з питань праці роз'яснила (лист від 04.05.16 № 5081/4/4.1-ДП-16), що окрім документів, передбачених статтею 24 КЗпП, працівник з інвалідністю при прийнятті на роботу подає роботодавцю довідку з висновком медико-соціальної експертизи для врахування індивідуальних потреб при працевлаштуванні. Аналогічна позиція викладена і в листі від 22.12.15 № 5947/0/4.2-06/6/ДП-15.
4. Повідомлення про працюючих в державному органі близьких осіб
Особи, які претендують на зайняття посад державної служби, зобов’язані повідомити керівництво органу, на посаду в якому вони претендують, про працюючих у цьому органі близьких їм осіб (абзац другий частини першої статті 27 Закону № 1700, винятки із цього правила - абзац третій зазначеної частини). Визначення терміна "близькі особи" наведено в статті 1 Закону № 1700.
Читайте: Конфлікт інтересів: окремі види обмежень
Читайте: Конфлікт інтересів: окремі види обмежень
Це - найпоширеніші документи. Законодавство може передбачати подання й інших документів.
Перед виданням наказу про призначення рекомендується
зробити аудит наявних документів, які стосуються призначення особи на посаду.
Це дасть змогу впевнитися, що всі необхідні для призначення претендента на
посаду документи подано та оформлено відповідно до встановлених вимог.
тут
тут