
Працівники зобов’язані
працювати чесно і сумлінно, своєчасно і точно виконувати розпорядження власника
або уповноваженого ним органу, додержувати трудової і технологічної дисципліни,
вимог нормативних актів про охорону праці, дбайливо ставитися до майна роботодавця,
з яким укладено трудовий договір.
Роботодавець
повинен правильно організувати роботу працівників, створювати умови для
зростання продуктивності праці, забезпечувати трудову і виробничу дисципліну,
неухильно додержувати законодавства про працю і правил охорони праці, уважно
ставитися до потреб і запитів працівників, поліпшувати умови їх праці.
Нез'явлення працівника на роботу або запізнення є порушенням трудової дисципліни. Але чи
може бути працівник притягнутий до дисциплінарної відповідальності у разі
неможливості прибути на роботу вчасно через запровадження заходів, пов’язаних
із карантином? Звісно, що ні.
Однією з умов
притягнення працівника до дисциплінарної відповідальності є наявність особистої
вини працівника у порушенні трудової дисципліни та відсутність поважних причин.
Якщо ж порушення
трудової дисципліни є наслідком поважних причин у вигляді заходів, пов’язаних
із запровадженням карантину, роботодавець не має підстав для застосування до
працівника заходів дисциплінарного випливу.
Газета "Праця і
зарплата", № 13 (32) від 08.04.2020 року
Звертаємо увагу, що роз'яснення державного органу не встановлює норм права, а носить рекомендаційний характер.